Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Klein Leed

En zo plaatste ik de ene teleurstelling bij de andere opleving. Het werd een soort van reflecteren en berusten met dat brandende gevoel rond je borststreek. Je telde je rijkdommen en legde ze naast de weg erheen. Vroeg je af wie je had verwaarloosd om hier te komen, hoe je versneden wederhelft van vroeger het nu deed en hoe verknipt je klaar was en open lag voor het heden met optie op de toekomst. Klein leed voor de psycholoog, die pragmatiek tot kunst verhief en het werk lachend uitstelde. De vers uitgebroken eigen beleving van de godin naast je in bed, die krulde onder je dekbed als een kwetsbaar stuk mens dat je enkel lief kunt hebben voor zolang het duurt. Het losgeschroefde naambordje Norib & Sampan op het bureau omdat het niet met de flats aan de Diamantlaan mocht vergaan, al was het alleen omdat een herinnering ooit nog eens positief omgebogen zou kunnen worden. En het zoveelste stuk halfvier waarin je je afvraagt of je ooit logisch om twaalf uur in bed zal liggen.
Op dat punt ben ik nu, en door al het voorgaande kan ik het waarempel positief omlijsten. Neemt niet weg dat het bloody pijn doet, dat godverlaten wenen in het verleden.

Schrijver: Wiron, 31 juli 2007


Geplaatst in de categorie: ex-liefde

4.2 met 4 stemmen 939



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)