Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

koffie met gebak

Wat moet je beginnen als je alleen op de wereld bent. Wat moet je doen om een beetje aandacht te krijgen.
Het leven was erg hard vond de vrouw. Altijd had ze alles voor anderen overgehad.
En men voor haar? Tja, beleefd en vriendelijk waren ze wel. Maar dat was niet genoeg. Haar hart schreeuwde om mensen om zich heen.
Ze hield van mensen, omringde zich graag met mensen. Er waren heus wel mooie ervaringen.

Laatst zei iemand aan de telefoon dat ze als de liefde was. Dat klonk eigenlijk best wel mooi. Maar ze wilde er echt bij horen en dat was nu juist het probleem. Ze had letterlijk geen vaste grond onder haar voeten.
Alleen op pad ging ze eigenlijk nooit. Altijd jezelf moeten bewijzen, altijd afgekeurd, altijd aan het verhuizen.
Ze was het zó zat.

Wachten, wachten en wachten, waarop wist ze niet eens zo precies. Ze moest iets doen en besefte dat het een wachten op niets was. Zonder nadenken kleedde ze zich plots aan, het was behoorlijk koud buiten, dus het besef om er handschoenen en een muts bij te pakken, was een automatisme dat nu vruchten afwierp. Ze ging op reis, waarheen dat wist ze nog niet.
Of ze ergens zou aankomen, wist ze ook niet.
Ze wist alleen dat ze iets moest doen.
Bij de bushalte aangekomen, keek ze op haar horloge en zag dat de bus er elk ogenblik aan kon komen. Dat was ook het geval en ze stapte direct in en toen ze eenmaal een plekje gevonden had, besefte ze dat ze nog steeds niet wist waar ze heen zou gaan.
In de stad aangekomen stopte de bus bij een restaurantje. Daar stapte ze geheel verrast door haar eigen initiatief de bus uit en liep er rechtstreeks heen.
Het was erg druk, maar er was nog wel een plaatsje vrij bij het raam. Ze bestelt een appelgebak met koffie en keek vergenoegd naar buiten. Ze was één van de velen die hier een pauze stop kwam maken.
Toen er even later iemand zoals zij bij haar kwam zitten, was een praatje vlug gemaakt.
Ze was dankbaar voor dit besluit om zelf iets te ondernemen, het werd dan ook wel tijd.

Schrijver: Eva Mensch, 1 februari 2008


Geplaatst in de categorie: individu

3.5 met 4 stemmen 389



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)