Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Ik en mijn computer

Ik heb het koud en ik schrik, het is al weer 15.00 uur en ik heb eerlijk gezegd nog niets gedaan.
Ik zit al weer uren achter de computer, het lijkt wel een zaak van leven en dood.
Zelfs vergeten de kachel iets hoger te zetten, zodat ik nu zit te rillen achter mijn bureau.
Gelukkig ik heb toch nog wat gedaan, vanmorgen nog even naar de bank geweest.
Maar mijn eten was ik alweer vergeten, ik zal nu snel opstaan.
Nu dat was gauw gedaan, nu moet ik toch nog wachten tot het vlees is ontdooid.
Gauw nog een bakje koffie, mijn dag is vandaag toch al weer verstoord.
Ik zet de muziek aan: Dire Straits, daar hou ik zo van.
Luisteren naar de muziek en zo nu en dan een warme slok koffie geeft toch een ander beeld.
Zachtjes verwarmt mijn lichaam weer iets van binnen en ondertussen kijk ik weer eens naar het computerbeeld.
Dan denk ik 'wat is het leven toch raar', maar dankzij mijn computer leef ik weer.
Schrijf mijn gedachten op een papier, lees de meningen van anderen en ik correspondeer.
Ik kijk weer eens naar buiten en zie: de regen is gestopt en de vogels zijn weer gaan fluiten.
Ja de computer verslindt soms uren van mijn dag, maar het is wel de rode draad inn mijn leven.
Want zo hou ik toch met iedereen contact: familie, vrienden en zelfs vreemden komen via de computer in mijn leven.

Schrijver: E van Dam, 14 april 2008


Geplaatst in de categorie: hobby

2.7 met 6 stemmen 572



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)