Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Pinksteren toen ik nog jong was.

De dag is weer voorbij; in mijn hart denk ik 'Gelukkig'.
Ik weet ook wel dat het niet zo hoort te zijn, maar het is niet anders.

Pinksteren was in mijn jonge jaren het beste weekend dat ik maar kon hebben. In de tijd dat ik mijn motor nog in bezit had. Ik heb 20 jaar Harley-Davidson gereden. Electra glide, bouwjaar early 1978 1200 CC nog net met een 4 versnellingsbak.
Mijn eerste Harley-Davidson was een Duo Glide uit het jaar 1960, kopklepper 1200 CC.
Oorspronkelijk is het een zwaantje geweest van de Belgische Politie; die reed in die tijd nog Harley.

Maar goed, het gaat om de fijne Pinksterdagen die ik toen had.
Want met Pinksteren wordt er altijd de superrally, dat is een weekend dat alle Harley-Davidson rijders uit Europa ergens naar de grootste Harley-Davidson meeting gaan, dat in een Europees land wordt gehouden.
Ik heb elke Super Rally gereden toen ik een motor had.
Zo'n weekend was te gek: meestal ging je met je eigen groepje - ons groepje heette in die tijd de Blue Bikers, dat was een groep van kinderen van Indische Nederlanders die in 1956 naar Nederland waren gekomen.
Het was een ontzettende relaxte groep.
Ik was dan wel een blanke Blue Biker, maar dat ging gewoon allemaal in die tijd.
En als je naar de Super Rally ging, dan nam je van alles mee: lichtgewicht tentje, dito slaapzak en noem maar op.
Meestal was het dan - net als nu! - prachtig weer.

Ik heb wat kilometers weggevreten op mijn motor. Het fijnste was altijd, dat je hart helemaal openbloeide met het rijden.
Je motor onder je kont en het enige wat je hoorde was je eigen motor - ka- doenk-ka-doenk - het machtigste geluid dat er maar bestaat.
Die 2 cilinders die in een V stonden op dat kleine ronde onderblokje.
Dan er achter je versnellingsbak die dan weer met elkaar in verband stond door een duplex ketting en in de kast die om de duplex zat, zit de koppeling.
Ik denk dat de lezer begrijpt ,dat het mij meer ging om de motorfiets dan om de rest.

Misschien moet ik zo mijn leven weer in beweging zetten en van Pinksteren weer iets leuks maken.
Ik kan nog altijd voor een tweedehands motor gaan sparen.
Het zal wel geen Harley meer worden, want die zijn nu onbetaalbaar.
Maar je kan beter rijden op een Jap dan helemaal geen Motor meer rijden.

Ja dat vind ik nu nog een goed idee, lekker weer de weg op met dat mooie weer en mijn hart dat helemaal opbloeit gewoon omdat motor rijden het mooiste is wat er bestaat.
Althans voor mij!.

Schrijver: E van Dam, 13 mei 2008


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

3.0 met 5 stemmen 451



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)