Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Boogschutters onder elkaar.

Het was weer een drukke dag vandaag. Maar ook een leuke.
Ik ben met een 'oude' vriendin samen wat inkopen wezen doen en langzaam raakt mijn leventje steeds meer op orde.

Het was niet makkelijk na al die moeilijke jaren, jaren van verdriet en pijn.
Daarna nog eens een zware verslaving; hoe het allemaal mogelijk kan zijn om dit alles te doen in een mensenleven...

Maar ik mag niet klagen ondanks de donkere dagen kom ik toch steeds meer naar het licht toe.
Natuurlijk, het is nog geen festijn, maar zolang er nog mensen zijn die om je geven en tijd voor je vrijmaken om je te helpen je leventje weer op orde te krijgen dan ben je nog een blij mens, ik althans.
Ook het denken wordt lichter.

Het vreemde van het hele verhaal vind ik, dat al mijn hulpverleensters die mij tot nu toe hebben geholpen zijn geboren in hetzelfde sterrenbeeld als waarin ik ben geboren: Boogschutter.

In het Chinese ben ik een Aap net als Chantal die vandaag in haar vrije tijd gezellig met mij mee is gegaan.
Chantal is net als ik Boogschutter-Aap alleen 12 jaar later geboren dan ik.

Dat is toch een raar iets, mijn huishoudelijke hulp is ook een Boogschutter en zij is een stuk jonger.
Maar toch merk je dat wij dezelfde inslag hebben en ook al is het mijn alfahulp en mijn ambulante hulp - het feit dat wij allemaal in hetzelfde tijdvak geboren zijn is er.

Wij zijn dan ook een soort vriendinnen, vreemd maar waar. Ik kom er wel met al mijn soortgenoten om mij heen.
En een Boogschutter is een geboren optimist, waar maak ik mij soms druk om?

Ik heb na die nare jaren van mijn leven alleen nog contact met mijn jongste dochter Nicky. Ik moet toegeven: ze is geboren in December en een grotere boogschutter dan zij is er niet.

Ik vraag mij af: zou alles dan toch voorbestemd zijn? Of is het toeval?

Schrijver: E van Dam, 29 mei 2008


Geplaatst in de categorie: vrouwen

3.5 met 4 stemmen 430



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
24 juni 2008
Email:
evertjezeelandnet.nl
Bedankt Iris.
Het kan best wel eens aardig kloppen wat je daar vertelt.
Naam:
Iris Van de Casteele
Datum:
23 juni 2008
Boogschutters zijn speciaal, ze zoeken hun miserie bijna altijd zelf omdat ze zich aangetrokken voelen door het onstandvastige en het onbereikbare. Omdat ze positief denken zijn ze onverwoestbaar en niet klein te krijgen. Humor is het wapen waarmee ze hun eigen ellende (en die van hun lotgenoten) uit de wereld helpen. Veel succes Boogschutter!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)