Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Ziggo in of uit de bocht

Serious Request voor vluchtelingen

Het Glazen Huis van de 3FM-actie Serious Request staat dit jaar in Breda. In ruil voor een donatie draaien de 3FM-dj’s non-stop verzoekplaatjes. Daarnaast gaat DJ Gerard Ekdom het land in om zoveel mogelijk mensen de hand te schudden. Ziggo doneert 1 euro per geschudde hand.

Ziggo dient eerst de zaken richting de klanten op orde te krijgen, voordat Ziggo geld doneert aan een goed doel. Bovendien ben ik van mening dat Ziggo alleen geld moet doneren als er sprake is van een meevaller en pas nadat Ziggo de boel op orde heeft. Hun prijsstelling is kennelijk zo hoog dat Ziggo het geld weg kan weggeven. Deze donatie voor hun commerciële doeleinden stoot me tegen het zere been, hoezeer ik het initiatief van Giel Beelen ook steun.

Het zou een beter gebaar zou zijn als de directie van Ziggo Serious Request steunt door af te zien van hun eventuele bonus of dertiende maand en deze te doneren aan het goede doel. Het geld kunnen ze beter steken in de kwaliteit van hun `Core-business`.

Dat is het juiste gebaar!

Schrijver: Jan Hertog, 14 december 2008


Geplaatst in de categorie: economie

3.2 met 11 stemmen 718



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)