Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Varen

Oceanen die zo moeilijk te bevaren zijn omdat de nevel de wereld verbergt. Tijd die stil schijnt blijven te staan. Zeemannen die legendes waarheid zien worden terwijl de angst met de golven meegroeit. De oceaan die in razernij het schip met zijn bemanning laat weten wie de baas is. Machteloos drijvende op een oceaan gevuld met angst terwijl gebeden de donkere met onweer gevulde hemel in worden geslingerd. Prevelende mannen die op hun knieën zitten af te wachten of zij hun vrouwen en kinderen ooit nog zullen zien. Masten die als lucifers knappen terwijl de zeilen aan flarden worden geblazen door de storm die het schip de oorlog heeft verklaard. De opluchting als de storm gaat liggen en het schip ondanks zijn averij zijn bemanning het leven heeft geschonken.

Zoek hen niet, die tijdloze zielen die het niet hebben gehaald. De zee is nu hun thuis terwijl hun ziel in de harten van hun geliefden altijd een plek zal hebben.

Schrijver: costa, 28 februari 2009


Geplaatst in de categorie: emoties

2.5 met 4 stemmen 623



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
els keldermans
Datum:
8 maart 2009
Email:
els_keldermanslive.nl
Mooi geschreven.Vol emotie.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)