Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De eekhoorn

Het was een prachtig gebied waarin hij liep. Hij wenste zich geen ander gebied dan dit bos voor te stellen. Hij dacht dat hij volmaakt gelukkig was. Tot hij de eekhoorn uit de boom zag komen.

Het beestje had een touw in zijn bek, dacht hij. Maar toen hij beter keek, zag hij dat het dier een touw om zijn nek had. De eekhoorn glipte langs hem heen alsof hij niet bestond. Toen wilde het dier springen over een tak naar de tak die daarop volgde.

In een flits zette hij zijn voet op het touw dat achter de eekhoorn aansleepte. Raak. De eekhoorn raakte even met zijn pootjes de eerste tak om extra af te zetten. Het touw was te kort om de volgende te bereiken. Het diertje zwiepte terug en hing aan de eerste tak.
Er zat geen beweging meer in het beestje. Hij haalde zijn voet van het touw en de eekhoorn viel levenloos naar beneden. Hij keek verbaasd naar het dode diertje met het touw om de nek. Tot zijn eigen afschuw voelde hij enige bevrediging. Hij liet de eekhoorn liggen en liep verder.
Het geluk was gekrompen tot een menselijke maat.

Schrijver: Pieter Drift, 11 april 2009


Geplaatst in de categorie: moraal

2.8 met 4 stemmen 390



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)