Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

de jonge vrouw

Tjonge wat actief was die vrouw, bedacht ze.
Misschien was zijzelf vroeger ook wel zo geweest.
Ze kon het zich eigenlijk niet meer zo goed voorstellen.
Als ze er over nadacht zou het wel komen omdat je ongemerkt ouder werd en dat moest je dan maar accepteren, iets anders zat er niet op.
De vrouw was in een oogwenk met alle vaat naar de keuken en in een mum van tijd was er afgewassen.
Toch wel prettig zulke visite, bedacht ze.
”Zal ik de bedden nog even afhalen voor ik ga“, vroeg de vrouw.
Ze werd door de vraag in haar overpeinzingen gestoord en het duurde even voordat ze kon antwoorden.
“Laat maar hoor” zei ze, "jullie hebben nog een hele reis naar huis voor de boeg.
Je bent een fantastische gast geweest, dus wordt het tijd dat ik ook eens de handen uit de mouwen steek".

Ze glimlachte en bedacht tevreden, dat alles bijna net zo netjes was als voor haar gasten gekomen waren.
Het was een drukke tijd geweest, maar wel erg gezellig.
Nooit had ze kunnen vermoeden dat deze jonge vrouw, van wie moeder ooit in Den Haag gewoond had en die zij 40 jaar geleden ooit had ontmoet, bij haar op visite zou komen.
Zomaar een kind van een kennisje van vroeger op visite.
Het was erg leuk geweest, ze had dit aan haar vriendin te danken, die peetmoeder was van deze aardige vrouw.

Het leven kon wel raar lopen bedacht ze.

Schrijver: Eva Mensch, 16 juli 2009


Geplaatst in de categorie: vrouwen

3.7 met 15 stemmen 352



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)