Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Slag in de lucht.

'De man is dood, U hebt hem doodgeslagen verdachte, er zijn meerdere ooggetuigen'.
'Welnee, meneer de rechter, hij is gewoon omgewaaid toen ik met m’n armen zwaaide en hij is buiten mijn schuld op z’n hoofd gevallen.

"Het is m’n geloof, het staat in onze heilige boeken, die zo oud zijn als de mens, iemand van een ander geloof edelachtbare, zien wij niet staan; zo iemand is voor mij lucht, niet eens gebakken lucht, maar gewoon lucht. Ja ik zwaaide met mijn armen, dat ontken ik niet, maar het waren slagen in de lucht en voor slagen in de lucht kunt U mij niet veroordelen, het is niet mijn schuld dat die man daar staat’.

‘Verdachte Ik veroordeel U wegens doodslag tot zes jaar in een tweepersoons cel’.
'Ik protesteer edelachtbare, ik mag van m’n geloof niet met ‘n ongelovige in één cel, dat weet U best’.

De rechter grimlacht: ' U merkt niets van z’n aanwezigheid, voor U is hij lucht, niet eens gebakken lucht, maar gewoon lucht, U zit alleen in de cel’.

Schrijver: Custor
Inzender: Janneke Koster Baas, 4 september 2009


Geplaatst in de categorie: misdaad

3.3 met 6 stemmen 1.063



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)