Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Groen licht

Twee kleine scherpe ronde groene lichtjes vlak naast elkaar schenen je fel tegemoet.
Het was behoorlijk donker en het was haast spookachtig om te zien, maar gelukkig wist ze wat het zijn moest.
Het waren de ogen van die kleine zwarte Kimmy, want iets anders kon het niet zijn.
Ze bedacht wel dat als je niet wist dat daar vermoedelijk een zwart katje naar je aan het staren was, je dan wel eens de schrik van je leven kon krijgen.

Het katje was er nu ruim een week en ze was blij dat ze het overdag gezien had en dat ze wist dat het een knuffelkatje was.
Eigenlijk best bijzonder dat ze dit zag.
De ogen leken op 2 groene fonkelende edelstenen die als felle lichtjes in het donker schenen.
Ze had nu 2 katten en het was alsof die twee precies uitgezocht hadden waar ze wonen wilden.
De kater blies nog wel even, want vaag wist hij dat hij de mensen moest waarschuwen om hem niet te na te komen.
De kinderen waar hij zolang mee geleefd had waren niet zo zachtzinnig met hem omgegaan, dus het was een levenszaak geworden dit kenbaar te maken.

De twee katten konden het goed met elkaar vinden en het was een verademing om ze te zien.
Ze waren in die 10 dagen al ontzettend aangepast en voelden zich beiden op hun gemak.
Als baas, of zou het als dienstbode zijn?, moest ze wel erg gelukkig zijn met deze twee.
En dat was ze.

Schrijver: Eva Mensch, 25 november 2009


Geplaatst in de categorie: dieren

4.6 met 12 stemmen 444



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)