Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bedrijfsongelukje

Ik kijk de man die schuin tegenover me zit aan. Terwijl ik me concentreer op wat hij zegt, merk ik dat ik word afgeleid door wat ik ruik. Het is subtiel en ik kan het niet thuisbrengen. Ik kijk hem nog eens aan en bedenk me dat hij hovenier is en de hele dag in de buitenlucht werkt.

In het gebouw in Abcoude hebben we geboft met deze zolderkamer. Ruim
en licht met mooi uitzicht op het plein. Ik zit op een stoel en heb mijn benen wat krampachtig over elkaar geslagen. Niet vanwege de spanning maar wel als houvast: op de zithoek is bezuinigd.
Tegenover me zitten Suzanne en Peter. Aan de manier waarop ze zitten, zie ik dat zij het ook rotstoelen vinden.

Het is ons laatste gesprek en het is een vrij opgewekt gesprek. 'De sfeer in huis was de afgelopen weken goed', vertellen ze.
Mijn gedachten dwalen weer af. Terwijl Suzanne vertelt glijdt mijn blik over de jas van Peter die over zijn stoel hangt. Verbrand plastic! Daar doet de geur me aan denken.

'Ik heb voor mezelf besloten dat ik een vraag stel en het hier bij laat. Ik zet 'de knop' om en ik wacht af totdat ik een reactie krijg.'
Suzanne kijkt Peter warm aan. 'En het werkt, hij vertelt honderduit.' Vervolgens kijkt Suzanne blij naar mij.

Dan snuift ze, kijkt over haar schouder en zegt: 'gaat het wel goed met je jas?'

Op dat moment klikt het in mijn hoofd. Peter draait zich ook om en ik kijk dezelfde richting uit.
Alle drie kijken we naar mijn jas die bij gebrek aan een kapstok over de lamp bij de deur hangt en waar nu een hoge smalle vlam uitschiet. Jas in de fik!

Ik schrik en ren naar mijn jas.
Ik ruk hem van de lamp en bekijk de schade. Het nylon smeult nog. De lamp brandt zie ik nu, ik moet bij het ophangen van mijn jas per ongeluk het lichtknopje hebben aangeraakt.

Als het stel weg is knip ik de rafels bij. Een gat van 25 cm doorsnee.
Op mijn rug, dat wel.

Schrijver: mohair
Inzender: Monique Louis, 2 december 2009


Geplaatst in de categorie: humor

1.5 met 4 stemmen 248



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)