Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Gevlucht...

Shari zat met gesloten ogen mee te zingen op het liedje van Mariah Carey.
Plotseling werd er op de deur geklopt."Binnen",schreeuwde ze om de muziek te overstemmen.Haar moeders strenge gezicht verscheen vanachter de deur."Zet die muziek zachter,Shari en kom naar beneden want er is iemand voor je."siste haar moeder.Ze zette de stereo uit en snelde de trap af."Suey!",riep ze en omhelsde haar beste vriendin,"Hoe gaat het met je?" Suey lachte en knipoogde,"Alles in orde hé en met jou?" Shari dacht even na en antwoordde,"Pfff valt wel mee,maar heb je geen zin om even binnen te komen,dan kunnen we op m'n kamer verder praten?" Suey haalde haar schouders op en stapte naar binnen.Zoals de dagelijkse routine trok Suey haar schoenen uit en ging de trap op na Shari.
Eens op Shari's kamer aangekomen liet Suey zich op bed vallen.Ze staarde naar het plafond en glimlachte.Shari kwam naar haar toe."Wel meisje wat is er met jou,je hebt precies de Loterij gewonnen?",vroeg Shari nieuwsgierig.Suey kwam recht en straalde,"Wel ken je Tom nog van aan het zwembad?" Shari dacht even na."Ja!!Die jongen met die ongelofelijk mooi ogen!",riep ze uit."Kan het wel een beetje stiller?"snauwde Suey."Wel wat is er met hem?",fluisterde Shari geïnteresserd."We zijn gisteren samen uitgeweest en hij heeft me gekust!",antwoordde Suey stralend,"Hij zegt dat hij me enorm graag ziet,maar het gaat niet."zei Suey met een treurend gezicht."Wat is dan het probleem?"
Suey zuchtte even voor ze begon:"Wel,zijn vader is Mr.Deridder van die bekende winkel in de stad en m'n ouders hebben al jaren ruzie met hem,vanwege die zogenaamde diefstal van m'n broer.Nu willen ze niet dat ik contact heb met z'n zoon." Shari stond op en liep door haar kamer."Nou dat is toch wel onterecht,wat heeft z'n zoon met die hele situatie te maken?"riep ze verontwaardigd."Hey ik ben hier degene die kwaad moet zijn,niet jij!"briesde Suey."Hoe durf je me hier de les komen spellen?" schreeuwde Shari.Suey vernauwde haar ogen en liep weg.Ze sloeg de deur achter zich dicht.

Suey liep door de straten,ze had zich kinderachtig gedragen vond ze.Shari had gelijk,als ze nou vond dat het erg was voor die jongen mocht ze toch haar gedacht zeggen,maar toch kon ze er niet tegen dat Shari hem verdedigde.Waar dat aan lag wist ze onmiddellijk.Shari was altijd al de mooiste geweest vond ze en ze kon de meeste jongens rond haar vinger winden,ze had er geen problemen mee.Suey daartegenover was heel anders.Jongens vielen niet voor haar,of toch niet vele jongens.Ze had altijd al complexen over zichzelf gehad tegenover Shari...,zij kon tevreden zijn.Opeens dacht ze er aan!Ze kon langs Tom gaan nu zijn ouders toch weg waren.Ze snelde de straat uit en ging richting Tom.Toen ze voor z'n huis stond bewonderde ze het binnensmonds."Wat een kast van een huis!",dacht ze.Tot haar verbazing deed Tom ineens de deur open en kwam naar haar toegerend."Ik had je al zien staan.",fluisterde hij in haar oor en kust haar op de mond.Hij nam haar hand vast en trok haar mee het huis in.Binnenin zag het er nog prachtiger uit.Tom zag hoe ze het huis bewonderde.Ze gingen samen in de sofa zitten,zij in z'n armen.Hij draaide haar gezicht naar zich toe en gaf haar een lange,warme kus.Ze voelde de vlinders in haar buik.Hij duwde haar even van zich af,stond op en liep naar de stereo.Hij zat er even aan te prutesen en zette een romantisch liedje op:Mariah Carey-Without you.Opeens dacht ze aan haar ruzie met Shari.Dit was namelijk Shari's favoriete song.Maar haar gedachten werden vlug onderbroken en weggespoeld door Tom die zachtjes haar haren streelde.Hij keek haar de hele tijd aan en glimlachte.Ze draaide haar gezicht vlakbij het zijne en streelde met haar vinger zacht z'n kin.Ze kust hem in de hals en op de mond.Hij tilde haar hoofd op en bracht z'n zachte lippen naar haar mond.Z'n tong streelde langs haar tanden en ging op zoek naar haar tong.Hun tongen speelden met elkaar en ze raakten verdiept in de lange kus.Plotseling werd de voordeur geopend door Toms vader.De twee schrokken op,maar hij had hen al gezien."Is dat de dochter van Mr. en Mevr.Verelst niet?",briesde hij.Tom knikte schuldig."Maak dat je hier buiten bent en dat ik je hier nooit meer zie,jullie zijn dieven,vooral die broer van je!",schreeuwde hij.Z'n gezicht zag rood van opwinding.Suey voelde de tranen in haar ogen prikken en liep zo vlug mogelijk naar buiten.Tom kwam haar achterna.Ze liep verder en zakte bij de struiken in elkaar.Tom kwam bij haar zitten en drukte haar tegen zich aan."Het spijt me voor de woorden van m'n vader,ik weet dat je broer het niet gedaan heeft,maar m'n vader denkt er nou eenmaals anders over.",verontschuldigde hij zich.Suey bleef met gesloten ogen zitten en snikte.HIj veegde haar tranen weg.Ze opende haar ogen en keek recht in het gezicht van Tom.Hij keek haar bezorgd aan."Gaat het terug een beetje?"Vroeg hij." Suey werd kwaad,"De woorden van je vader zijn heus tot me doorgedrongen,moet ik zomaar vergeten wat hij heeft gezegd?Hij noemt ons dieven en dan vooral m'n broer.We hebben hem nooit iets misdaan!" Suey zakte weer in elkaar en trok haar benen op.Tom kwam voor haar zitten.Ze keek hem aan en siste "Ga naar je vader en laat me alleen." Hij keek haar niet-begrijpend aan."Laat me alleen!",schreeuwde ze.Tom stond recht en liep terug naar binnen.Suey kwam zachtjes recht en haar benen trilden nog na.Ze ging langzam terug naar huis.Toen ze thuiskwam kwam haar moeder er woedend aan:"Je bent verdomme weer naar die Tom geweest hé?" Ze wachtte Sueys antwoord niet af en sloeg haar in het gezicht."Slaag me maar,zwakkeling!" daagde Suey uit.Haar moeder werd razend."Naar je kamer!",beveelde ze.Suey stommelde de trap op.Sloeg haar kamerdeur dicht en ging huilend op haar bed zitten.Wat moest ze nou doen?Ze hield enorm van Tom,ze ging dood als ze hem niet meer zou zien.Ze had nog nooit zoveel van iemand gehouden en zich nog nooit zo tot iemand aangetrokken gevoeld.Ze moest er iets op vinden,bedacht ze.Plotseling ging haar GSM af.ZE nam op "Hoi met Suey,met wie spreek ik?".het was even stil aan de andere kant,maar dan hoorde ze Tom z'n warme stem."Hoi,Suey,ben je nog kwaad op me?"
Haar hart sloeg over"Natuurlijk niet,sorry voor m'n gedrag het was m'n bedoeling niet om je af te snauwen,het spijt me." Weer bleef het even stil.
Tom schraapte z'n keel:"Suey,ik moet je iets vragen!" Suey kwam recht "Wat dan?",vroeg ze nieuwsgierig."Ik wil samen met je weglopen zodat we voor altijd samen kunnen zijn.Ik wil bij je zijn,Suey!" Het klonk smekend.Suey slikte."W...Weglopen?"stotterde ze.Even dacht ze aan haar ouders.Ze zouden haar missen,maar dan dacht ze aan Tom,ze zou voor altijd met hem samen kunnen zijn."Kom me om 2u vannacht halen ik sta aan het einde van de straat.",zei ze beslist."Oke,ik hou van je Suey!",fluisterde hij zacht."Ik hou ook van je!"

Ze raapte het meeste van haar kleren bij elkaar en stopte ze in haar sportzak?De foto van haar ouders nam ze mee.De sportzak woog enorm veel.De duwde hem met moeite onder haar bed."Kom eten!",riep haar moeder van onderaan de trap.
Ze slenterde de trap af en liep met haar hoofd naar beneden naar de tafel.Ze at zo vlug ze kon."Suey,ik wil met je praten",zei haar vader."Kan het alsjeblief morgen,ik ben echt moe van de discussies?" Ze keek haar vader smekend aan."Nou...oke dan,maar na morgen wordt er niet meer uitgesteld,er moeten hier nodige maatregelen gemaakt worden!" zei haar vader beslist.

Na het eten liep ze zo vlug mogelijk de trap op en maakte alles in orde.
Ze ging al naar bed,hoewel het nog maar 8u was,maar het was de enige manier om hun gesprek te ontwijken.Ze viel toch al rustig in slaap.
Toen ze terug wakker werd waren er al 3 uur verstreken,het was 11u.Ze stapte langzaam uit bed en opende de deur.Er was niets te horen,haar ouders waren al naar bed.Ze belde naar Tom en zei dat hij haar al mocht komen halen.Op haar tenen stapte ze de trap af en opende de deur.Langzaam sloot ze de deur terug.Eens ze buiten was begon ze te lopen naar het einde van de straat.Na 5 minuutjes wachten kwam Tom er al aan met de auto.Hij stapte uit en kuste haar."Hoi,gaat het nog?" Ze knikte en zette haar tas in de auto.Ze stapten in en reden weg.Onderweg vroeg ze Tom waar ze naartoe gingen."We gaan naar vrienden van me."zei hij,"Ze wonen hier ongeveer 3 uurtjes vandaan.Na een uurtje rijden keek ze Tom aan.Hij keek haar terug aan en gaf haar gauw een kus.
Toen hij zicht terug op de straat fixeerde zag ze dat hij zich ongemakkelijk voelde."Wat scheelt er?",vroeg ze bezorgd."Ik voel me niet zo goed",zei hij.Opeens begon de auto te slingeren.De schrik sloeg Suey om het hart."Tooooooom!!"riep ze bang.Hij kon de controle over het stuur niet behouden.Ze reden met een luide knal tegen een boom.Ze zag Toms gezicht voor het laatst.

Toen ze wakker werd was ze in het ziekenhuis.Haar moeder en vader stonden bij haar bed."Waar is Tom?" vroeg ze met een hese stem.Haar ouders keken elkaar aan.
Haar moeder zuchtte en zei:"Het spijt me schat,maar Tom heeft het niet gehaald."
Het was als een klap ik haar gezicht.Tom..dood??Dat kon niet waar zijn.
De tranen stroomden langs haar wangen.Haar moeder streelde zachtjes haar wang."Rustig nu maar schat het komt wel in orde.Ga nog wat slapen schat dan zal je je wel beter voelen." Al huilend viel ze in slaap.
Ze droomde van Tom,hoe hij haar vastnam en haar kuste.Ze draaide zich om en sliep verder.Haar wangen nog nat van de tranen.

Schrijver: Anonieme meid, 28 oktober 2001


Geplaatst in de categorie: liefde

2.5 met 40 stemmen 3.580



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Lisanne
Datum:
28 februari 2010
Wat erg...

**** hé wat had ik het haar gegund...
Naam:
Eveline
Datum:
7 september 2003
Email:
Dit is echt een supergoed verhaal!!!
Naam:
patricia
Datum:
18 december 2002
Email:
patriciageelhotmail.com
ik vind het echt heel mooi....
vooral het laatste stukje was mooi...
ik had er zelf ook tranen van...
het is echt een 10 waard...
ik lees het wel 2 keer per dag
Naam:
linnie
Datum:
14 augustus 2002
Email:
lover__girlhoimail.com
Een hele mooie Proza...Goed bedacht...Het is niet leuk als je zoiets in het echt meemaakt..Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt...En hoop dat het zo blijft...Het laatste stukje trok me echt aan...Het is een echte 10 waard!!!


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)