Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Groepsvakantie.

‘Nu ben jij aan de beurt!’ de reisleidster wijst naar een jonge vrouw die geheel in het zwart gekleed is.
De vrouw schrikt zich een hoedje, waarschijnlijk was ze aan het dromen geslagen en interesseerde het gebodene haar niet zo, de hele groep lacht hartelijk.
Ze herstelt zich snel en loopt naar voren.
Ze komt met een koffierecept voor de dag. De ‘Nightdream’ bestaat uit mokka-ijs, koffielikeur, espresso, ijsblokjes, slagroom en advocaat.
Iedereen is het ermee eens dat zij het op haar tijd voor de groep mag klaarmaken.
Dat vindt ze uitstekend en blozend gaat ze naar haar plaats.

De groepsvakantie bevalt me uitstekend.
De reisleidster is psychologe en je kunt dat merken aan haar tactisch optreden en het indelen van de tijd, dit geeft een prettig gevoel.
Zij schept de juiste atmosfeer, iedereen is tevreden.
Elke dag wordt een sessie gehouden aan de hand van ideeën door de groep zelf aangedragen.

Een masseur wil een workshop massage geven.
Als hij het voorstelt verschieten sommigen van kleur maar laten verder niets merken.
Hij geeft eerst een stukje theorie, doet de techniek voor en laat ons daarna op elkaar oefenen.
Verschillende soorten massages komen aan bod en door het wisselen van partners krijg je ook een begrip van de verschillende ’toetsen’ van mensen.
Van sommigen krijg je letterlijk koude rillingen, anderen geven je een behaaglijk gevoel en een enkeling geeft je een ’zeer opmerkelijk’ gevoel.
Ik merk dat door deze sessie het groepsgevoel wordt geïntensiveerd.

Een docente laat iedereen een spreekwoord of een gezegde in gedachten nemen, dan is het de bedoeling dat eraan gesleuteld wordt zodat er iets nieuws ontstaat.
Haar voorbeeld is: ’Waar een wil is, is een weg,’ wordt: ’Waar een wil is, is afstand.’
We begrijpen het en gaan aan de slag.
Na een kwartiertje is iedereen klaar en lezen we om de beurt onze vondsten voor.
Een verweerd uitziende man komt met: ‘Eerlijk duurt het langst’ wordt ’Heerlijk duurt het kortst.’
Zo komt een ieder op datgene wat hem het meest aan het hart ligt.

Tijdens een diner komen allerlei tips naar voren, zoals: haal krenten door meel voordat je ze in het beslag voor de cake doet, dit voorkomt dat de krenten naar de bodem zakken; bij een onwillige champagnekurk: houd de kurk vast en draai de fles.
Plotseling vliegen de kooktips over tafel en het mondt uit in een vrolijke kakofonie van geluid.

Het is een mooie vakantie geworden waarbij het nuttige met het aangename fraai verenigd werd.
Nu eerst maar eens alles laten bezinken.

Schrijver: Orisa
Inzender: HK, 14 juni 2010


Geplaatst in de categorie: vakantie

2.0 met 3 stemmen 118



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)