Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het dessert

Net opgestaan besefte hij dat de verwarming wel direct een paar streepjes hoger mocht.
Het was dan ook ineens zo erg frisjes.
Gisteren zat hij nog hoog in de lucht te kijken naar het prachtige wolkendek waar het vliegtuig soms dwars doorheen vloog.

Vliegen had hij altijd een mooie ervaring gevonden en ook de verschillende soorten van consumpties die verschilden per maatschappij en ook afhankelijk waren van de landen waar het vliegtuig een tussenstop maakte.
Nu was hij dus weer thuis en had als een blok geslapen, eenmaal opgestaan met een rillend besef dat de verwarming echt wel aangezet mocht worden.
Ondanks de moeite die hij had te beseffen dat zijn mooie dagen, qua weer en helemaal niets te hoeven doen, weer voorbij waren, bleef hij praktisch en handelde direct naar de omstandigheden.
Nadat hij de verwarming had aangezet werd dan ook de koffiemachine aangezet.
Gelukkig dronk hij zwart, want er was bijna niets in huis, in elk geval geen suiker en melk.

Eenmaal in zijn warme ochtendjas en met een kop koffie overdacht hij de komische situatie van de dag ervoor.
Ze was zo zwart als de nacht geweest, erg klein van stuk, maar ze ratelde aan één stuk door.
Vastbesloten hem tot onderwerp van haar aandacht te maken bleef ze hem bestoken met vragen en verhalen.
Eigenlijk had hij het wel leuk gevonden.
De reis verliep er vlugger door en ze kon echt heel leuk vertellen.
Hij moest er nog steeds om glimlachen.
Ze had hem doodgewoon gevraagd of hij single was, waarop hij bevestigend geknikt had.
“Je weet tenslotte nooit hoe een koe een haas vangt”; zei ze glunderend.
Ze had veel humor en maakte de ene zijsprong na de andere met haar verhalen en opmerkingen, totdat ze tenslotte zichzelf de haas noemde.
Wie hij dan wel was, dat had ze in het midden gelaten.

Hij had haar telefoonnummer en hij was beslist van plan haar nog eens op te bellen en hij hoopte op weer zo'n enerverend gesprekje, want het had het einde van zijn vakantie besloten, zoals een lekker toetje een goed diner.
Zij was de slagroom van het genieten.
Want dat deed hij, genieten van dit zo ongewoon enthousiaste mensenkind.

Schrijver: Eva Mensch, 25 november 2010


Geplaatst in de categorie: humor

2.3 met 6 stemmen 216



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)