Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Verhouding met een leraar.

Mien keek op haar horloge en dacht, waar blijft dat kind nou, ze zou hier om elf uur zijn. Ze maakte zich ongerust. Anita, de oudste dochter van Wouter zijn jongste broer zou een paar dagen komen logeren. Ze keek weer op haar klokje aan haar linker pols en zag dat het al half twee was. Ze had al een dik uur voor het slaapkamerraam staan kijken of ze er aan kwam. Plotseling zag ze een blauwe Mercedes de straat in rijden, die voor de deur stopte. Toen het rechterportier open ging zag ze Anita uitstappen. De bestuurder, een man van misschien net in de veertig, met een klein zwart baardje en een snor, slank en gekleed in een grijs pak, stapte ook uit de auto en liep met een koffertje in zijn hand naar Anita toe.

Mien bleef naar hun kijken en zag tot haar verbazing, dat haar nichtje de man omhelsde en kuste. Ze liep gauw naar beneden en ging in de huiskamer voor het raam staan, terwijl Wouter daar rustig een pijp zat te roken.
'' Komt ze er al aan?'', zei hij.
''Ze stapte net voor de deur uit een auto, maar ik begrijp iets niet.’’
''Hoezo?’’
''Ik zie net Anita uitstappen en de bestuurder, een oudere man, kwam ook uit de auto en ze begonnen elkaar te zoenen. Daarna reed hij weer weg en zwaaide nog naar haar.
Ze komt er aan, Wouter.''
Samen liepen ze naar de gang en zij opende vast de buitendeur.
''Dag oom en tante, hier ben ik dan. Sorry, dat ik later ben, ik ben gebracht door mijn leraar, een heel aardige man, hij geeft les in normen en waarden.''

''Kom maar gauw binnen, we hadden je eerder verwacht'', zei Mien.
Wouter nam haar koffertje en plaatste het onder de kapstok. Anita is een volslanke knappe meid , net achttien, met lang krullend blond haar, en studeert economie.
Mien, die erg nieuwsgierig is, kon het niet laten om te vragen:
''Ik stond boven voor het raam op jou te wachten en zag, dat je innig omhelsd en gekust werd door hem, doet hij dat met al zijn leerlingen?''
Anita kreeg een kleur, en zei:
''Nee tante, het zit zo, we zijn verliefd op elkaar geworden, hij heet Henk en is veertig en gaat van zijn vrouw scheiden, vertelde hij mij.''

Mien keek bedenkelijk en Wouter dacht, het zit in de familie.
''Heb je al gegeten?''
''Ja tante, Henk nodigde mij uit in een restaurant wat te eten.''
''Mooi, dan zet ik koffie, ga maar lekker zitten.''
Mien vond het maar raar, maar je hoort het de laatste tijd meer, dat meisjes verliefd worden op hun leraar. Vroeger was zoiets onbestaanbaar, dacht ze.
Even later kwam ze de kamer in met de koffie en het gebak.
''Dank u wel tante, ik vind het fijn hier te zijn.''

Mien wilde toch meer weten, en zei:
''Zeg, is die Henk nog getrouwd en heeft hij kinderen?''
''Ja, hij is nog getrouwd, maar ze zijn gescheiden van tafel en bed. Hij heeft een kamer bij een hospita gehuurd. Twee kinderen heeft hij, een jongen van negen en een meisje van acht. Galbakken zijn het, ze scholden mij uit voor hoer, zeker opgestookt door hun moeder. Wanneer de scheiding officieel is wil Henk met mij trouwen. Ik verheug mij erop, we hebben ons al ingeschreven bij een woningbouw vereniging.

Opeens werd Anita erg bleek in haar gezicht en voelde zich beroerd worden.
''Heeft u een aspirine voor me, tante?''
''Wat zie je bleek meid, ga maar even op de bank liggen.''
Mien dacht, ze zal toch niet in verwachting zijn en keek Wouter al aan. Die haalde alleen maar zijn schouders op.
''Voel je je al weer wat beter'', zei Mien.
''Gaat wel weer tante, maar weet u waar ik nou zo trek in heb?''
''Waarin dan, meid?''
''In een zure bom''

Mien schrok zich een ongeluk.
Ze wil een zure bom, attenoje, dat willen alle vrouwen wanneer ze in verwachting zijn, dacht ze.
''Ik zal er één voor je halen schat, maar weet je waar ik aan denk, je bent toch niet in verwachting van die leraar, hé. Ik vraag dat, omdat je zo plotseling bleek en misselijk wordt en een zure bom wilt hebben. Heb je soms seks met hem gehad?’’
Anita kreeg een hoogrode kleur in haar gezicht en zei heel zachtjes:
''Veertien dagen terug, ik was er nog niet aan toe, maar Henk had in een motel een kamer gehuurd en begon mij daar langzaam uit te kleden. Het is verschrikkelijk tante, maar ik kon geen weerstand aan hem bieden, hij was zo lief.''

Wouter spitste zijn oren om maar niks te missen en dacht aan vroeger. Mien kon het haast niet bevatten en schudde haar hoofd, en dacht als ze maar niet in verwachting is.
''We hadden wel twee uur seks en ik had nooit gedacht, dat je van seks zo opgewonden kon raken, maar toen hij uit bed stapte begon hij ineens hysterisch te schreeuwen. Ik schrok mij kapot, en zei:
''Wat is er, Henk?''
Hij jankte bijna, en riep:
''Ik had een condoom omgedaan, maar die is pleite.''
Beiden waren we in paniek en ik zoeken naar dat condoom. Lag dat kreng aan het voeteneind en er zat niks in.''

Wouter zat met een grote grijns naar haar te kijken en Mien was nog bleker geworden. Mien was de wanhoop nabij, en zei:
''Ga vanmiddag nog naar je huisarts en laat je onderzoeken, dan weet je het zeker en het is te hopen, dat je niet in verwachting bent, zo jong nog.''
''Zal ik doen tante, maar maakt u zich vooral niet ongerust.''
Een week later belde Anita op, dat ze weer ongesteld was geworden. Mien was weer opgelucht.

Schrijver: kees niesse, 7 augustus 2011


Geplaatst in de categorie: liefde

4.0 met 2 stemmen 505



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
9 augustus 2011
Email:
hmessielive.nl
Veel verrassing en spanning. Een kort, geruststellend en opgelucht slot!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)