Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Lief oud echtpaar

De huisbel rinkelde. Mien liep naar de deur en opende die en zag een paar kinderen uit de buurt. Ze hield van kinderen en jammer genoeg heeft ze zelf geen kinderen kunnen krijgen.
''Dag lieve kinderen, willen jullie een snoepje?''
''Heeft u nog van die lekkere toverballen, tante Mien?'', zei Elsje.
''Die mag ik niet meer geven, want je moeder kwam hier aan de deur en vindt het te gevaarlijk. Als zo'n toverbal in je keel terecht komt kan je stikken en ze heeft gelijk, ik heb wel een speculaasje voor jullie.''
Ze keken teleurgesteld, maar waren toch blij met een koekje en een paar salmiakdropjes.
Elsje nam weer het woord en vroeg of oom Wouter ook buiten kwam spelen.

''Ik zal het aan hem vragen, wacht maar even.''
''Waar ben je, schat'', riep ze.
''In de slaapkamer darling, ik ben aan het stofzuigen. Wat is er?''
''Elsje en haar vriendinnetjes willen met je voor de deur spelen.''
''Zeg maar tegen de schatjes, dat ik zo kom, geef ze maar vast een glaasje limonade.''
''Doe ik, lieveling.''

De kindertjes werden binnengelaten en kregen ieder een glaasje ranja en een koekje. Tante Mien zong ook nog een paar liedjes met ze, zoals Alle eendjes zwemmen in het water, Altijd is Kortjakje ziek en Onder moeders paraplu en Anneke, Tanneke Toverheks. Wat genoten ze, vooral toen oom Wouter ook meezong. Wat hadden de lieverdjes een lol. Daarna ging oom Wouter met ze naar buiten en deden ze een paar spelletjes, zoals hinkelen, krijgertje, kat en muis en tenslotte knikkeren.
Mien stond in de deuropening naar haar man en de kindertjes te kijken. Dat hij dat nog allemaal weet, de schat. Wat een lieve man heb ik toch. Vanmorgen kwam hij al een sneetje krentenbrood met een kopje thee mij op bed brengen en knuffelde hij me. Die gedachten gingen door haar heen.

De kindertjes gingen weer naar huis en hij kwam met het zweet op zijn gezicht weer binnen.
''Zo Mien, dat doet mij goed, dat bewegen met de kinderen. Moet jij ook doen, goed voor de bloedsomloop.''
''Ik zou het wel willen lieve man, maar ik heb geen conditie en ben te dik.''
''Ik heb tegen de kinderen gezegd, dat ik voortaan elke woensdagmiddag een uurtje spelletjes met ze gaan doen, hier op de stoep, buurvrouw Carla wil ook meedoen.''
''Wat lief van haar'', zei Mien.
''Ga maar lekker zitten schat, ik heb je pantoffels klaargezet en je pijptabak op het tafeltje gelegd. Een kopje koffie ga ik voor je inschenken, wil je er een koekje bij?''

''Graag, darling. O,ja, Carla vroeg net of ik haar wil masseren, ze heeft last van haar rug.''
''Och wat erg, doe maar goed je best, ouwe.''
Wouter keek verheugd.

Schrijver: kees niesse, 24 augustus 2011


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.0 met 1 stemmen 140



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
27 augustus 2011
Email:
hmessielive.nl
Een heel mooi verhaal om aan te duiden hoe oude kinderloze echtparen toch kinderen kunnen aantrekken om zich goed met hen te vermaken.
Alleen dat sfeervolle borreltje ontbreekt aan het slot van dit verhaal.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)