Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

OchtendGloria

06:58 "Vlug! vlug! Wakker worden.." is mijn eerste besef van deze donderdag. "Je moet eruit.. Koffie zetten en brood smeren." Mama moet werken en heeft rottig geslapen. Quinten had pijn in z'n oor vannacht en is bij ons in bed gekropen. Dit kleine 5 jarige mannetje is hemelsbreed niet wijder dan 25 cm maar krijgt het toch altijd voor elkaar om de helft van ons tweepersoons-bed in beslag te nemen. Normaal is het mama haar taak om minstens driekwart van het bed in te nemen. Nu ze het vannacht maar met de helft heeft moeten doen, (waar heb ik in hemelsnaam geslapen?) heeft ze geen oog dicht gedaan..

"Is goed lief.. Blijf nog ff liggen. Ik maak koffie en brood en breng Quinten wel naar school. Kan jij op je gemak wakker worden en douchen. Als ik terug ben van school geef ik je wel een slinger naar je werk." Als ik het dan goed heb uitgerekend kan ik bij terugkomst nog wel ff een uurtje op de bank liggen. Ben gebroken na het Katventure van de afgelopen dagen en het lijkt me helemaal niet verkeerd een klein uurtje voor mezelf te hebben. Koffiezetten, koek en drinken voor de pauze, brood en drinken voor het overblijven, banaantje erbij. Check, check, check, check, check...

Oh ja.. Moet zelf ook nog wakker worden. Als ik nou gewoon een sigaret in de koffie doop gaat het sneller.
"Ik breng je straks naar school Quinten. Halen mama en ik je vanmiddag samen op." "Mag ik dan voorin zitten?" Ja is goed.. Als je belooft dat je zo goed meewerkt tijdens het aankleden. Box.. Pyjama uit, T-shirt aan, broek aan, sokken aan. Dit vest? Nee niet dit vest.. die is lelijk... Die? Ja die is vet cool... Goed.. dan wordt het die.. Wedstrijdje wie het eerst zijn schoenen aan heeft.. Trucje om het hem zelf te laten doen en het schiet lekker op.. Jas aan.. Tas pakken.. "Doeg mam!! Hou van jou!! Tot vanmiddag!!"

Hup de auto in.. Kinderstoeltje op de voorstoel vastgeknoopt.. Q. er tusssen gebonden.. We gaan.. Broooem.. Brooem.. Parkeerplek zat.. Da's raar.. "Jeetje wat is het rustig op het schoolplein." Ben ik nou gewoon te vroeg? 8:23.. Valt toch wel mee.. Zie twee schooljuffen in de lerarenkamer schichtig heen er weer schuiven.. Eentje loopt naar de voordeur en haalt de knip eraf.. Ai...
"Het is vandaag studiedag hoor. De kindjes zijn vrij vandaag.." zegt de uiterst wakkere leerkracht.
"Echt waar? Alle Kindjes?" grap ik nog. "Deze ook?" Lachend kijk ze me aan. "Ja, hij ook.."

"Kom Quinten.." zeg ik met een lichte steun in mijn stem.. "We gaan weer.."

"Je blijft gezellig thuis vandaag..."

Schrijver: Erik Bemmle, 23 september 2011


Geplaatst in de categorie: humor

2.7 met 3 stemmen 88



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wee
Datum:
23 september 2011
Genoten van je verhaal :)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)