Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Hij werd zwaarmoedig

''Wat ben je stil Wouter, is er wat? Inderdaad was hij neerslachtig de laatste tijd.
''Je hebt gelijk Mien. Ik ben nu tachtig en denk vaak aan vroeger,maar nu zijn alle dagen hetzelfde, geen geld om er eens op uit te trekken. Ik was gezond, maar de jaren zijn snel voorbij gegaan, nu heb ik allerlei kwalen.''
''Praat niet zo negatief, je bent toch aan je hart geholpen. Je hoeft nu niet meer na dertig meter lopen even te stoppen om de pijn te laten zakken en je suikerziekte is nu ook onder controle. Wees blij, dat de dokters meer kennis hebben om je langer te laten leven, vroeger was je met die kwalen al lang dood geweest.

''Allemaal waar, we leven langer, maar wat kunnen wij nou doen met onze AOW, het is alleen maar armoede. Ik geef onmiddellijk toe, dat er in de wereld veel mensen zijn, die het vele malen slechter hebben. Shell heeft weer miljarden winst gemaakt en daar profiteert de staat van, maar wij niet, want de begroting moet weer in orde zijn. Ik ben blij, dat ik geen auto heb, want aan mij zal die olieboer niks verdienen.

''Kom op ouwe, daar doen we toch niets aan, laat de rijken en het koningshuis maar feesten en vakanties houden, wij komen wel rond met onze AOW. Ik heb nog een verrassing, want het vakantiegeld van de AOW heb ik bewaard. We gaan vanavond lekker wokken bij de chinees. Heb je daar zin in, kijk nou eens wat vrolijker, man.''

''Heel leuk Mien, ik verheug mij erop, we moeten genieten en ons te goed doen aan eten en drinken. Wat hebben we anders, want als je naar de televisie kijkt moet je wel zwaarmoedig worden, wat een ellende allemaal en als je een film opzet is het meestal geweld en ontucht. Volgens mij wordt de hele media geregeerd door de duivel. Van Wim de gelovige heb ik gehoord, dat God nog steeds bezig is de wereld te herscheppen, maar wordt tegengewerkt door de duivel.

''Ik ga mij omkleden ouwe, trek jij ook wat vrolijks aan?
Toen ze terug kwamen van de chinees wilde hij de televisie uit gewoonte weer aanzetten.
''Niet doen Wouter, het is toch allemaal ellende, we gaan lekker genieten van de stilte in de tuin en luisteren naar de vogels, beter voor je gezondheid. Ik ga een lekker bakkie koffie voor je zetten.''
''Je hebt gelijk Mien.''
En ze genoten nog een paar uurtjes van de stilte, maar buurvrouw Carla zette de radio keihard aan met die rot muziek van tegenwoordig en de herrie was er weer. Een ramp op deze wereld.

Schrijver: kees niesse, 10 oktober 2011


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.5 met 2 stemmen 84



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)