Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Digitale televisie

Zoals gewoonlijk zaten Wouter en Mien voor het raam koffie te drinken en zij had altijd commentaar op iemand die voorbij liep, de één had een rot kop en de ander een dikke reet. Opeens stopte een auto van de kabelmaatschappij bij hun voor de deur.
Een man met een doos onder zijn arm stapte uit de auto en kwam naar hun huis en belde aan.
Wouter opende de deur, en zei:
''Goedemorgen, mijnheer.''

De monteur:
''Dag mijnheer, ik kom een decoder bij uw televisie plaatsen, dan krijgt u een schitterend beeld van digitale kwaliteit en U bent de laatste in dit gat.''
''Niet nodig mijnheer, we zijn tevreden met het beeld van onze eigen antenne op het dak, wel af en toe een beetje sneeuw in het beeld, maar dat mag de pret niet drukken.''
''Ik moet het U toch aanbieden van de maatschappij en U mag het drie maanden gratis proberen. U zult het zien mijnheer, een prachtig beeld en veel zenders.''

''Oké, komt u binnen, mijn vrouw en ik kijken meestal alleen maar naar soaps, dat zijn leuke programma's met veel zwendel en vreemd gaan.''
De monteur moest lachen.
''Wilt U een bakkie koffie'', vroeg Mien.
''Graag mevrouw, zonder suiker.''

De monteur was gauw klaar en zette het toestel aan.
''Hoe vindt U het beeld, mevrouw?''
U hebt gelijk, het is inderdaad veel mooier, maar wat gaat dat kosten?''
''Voorlopig gratis, mevrouw, maar u krijgt en brief van de kabelmaatschappij. Met een gewone dakantenne krijgt u straks geen beeld meer, het wordt digitaal.''
''Op alle mogelijke manieren proberen ze geld uit je zakken te kloppen'', zei ze.

De installateur moest lachen en bedankte voor de koffie en ging weer weg.
Laat in de middag zette Wouter het televisietoestel aan en ging wat zappen. Zij was in de keuken bezig het eten klaar te maken. Wouter keek zijn ogen uit, want hij zag een naakt stel seks met elkaar hebben.
Dat is even mooi meegenomen zo'n zender, dacht hij.

Op dat moment kwam Mien de kamer in met twee borrels op een dienblad en hij was net te laat om de zender weg te zappen. Zij zag het ook, en riep:
''Attenoje, wat krijgen we nou, wat is dat voor smeerlapperij, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt, om ons dat aan te bieden en dat moet je nog betalen ook. Morgen ga ik ze meteen bellen, dat ze het weg moeten halen en ik protesteer ook bij de burgemeester.''

Hij droomde bijna de hele nacht van de beelden die hij op de pornozender had gezien. Hij werd er gewoon opgewonden van en dacht dat hij een hoop tekort kwam. De volgende morgen na het ontbijt pakte Mien de telefoon en belde de kabelmaatschappij. Pas na tien minuten kreeg zij verbinding. Eindelijk een mevrouw aan de lijn.
''Waarmee kan ik van U van dienst zijn?''

''Dag mevrouw, moet U eens horen, gisteren is bij ons een kastje geplaatst voor de ontvangst van digitale televisie. Ik schrok mij kapot, toen mijn man bij het zappen plotseling een pornozender zag. Een naakte sloerie lag op een kerel te wippen. Waar zijn jullie mee bezig zeg, zo meteen is mijn kerel in staat mij om de haverklap te bespringen? Ja, U lacht wel, maar ik zit er mee, het is gewoon een schande. Kom morgen die decoder maar weer weghalen, ik moet die troep niet. Aan drie zenders heb ik meer dan genoeg.''

''Dat mag niet mevrouw, die kastjes worden geplaatst in opdracht van de minister ter bevordering van het seksuele verkeer, om reden, dat veel mannen last hebben van erectiestoornissen en die pornozender is dan uitermate geschikt om dat probleem op te lossen, scheelt weer medicijnen, mevrouw. U kunt ook de knop van de televisie omdraaien.''
'’Dat zegt u nou wel, maar als ik even mijn snor druk, kijkt hij weer, want ik ken hem.''

''Dat is toch fijn mevrouw, want het is goed voor zijn gezondheid en u bent er ook mee gebaat.''
''Klets niet zo stom trut'', en Mien gooide de hoorn neer.
Wouter hoorde dat allemaal aan en dacht, het zal toch niet waar zijn, dat ze het kastje weghalen, want hij vond die zender een verrijking in zijn sober bestaan.

Even later belde Mien de burgemeester. Gelukkig nam de burgemeester de telefoon zelf op.
''Goedemorgen mevrouw, wat kan ik voor u betekenen?''
''Moet u eens horen burgervader, gisteren is bij ons door de kabelmaatschappij een kastje geplaatst voor een mooier beeld en meer zenders, maar tot mijn hevige schrik zit er een pornozender bij. Wouter is helemaal van de kaart toen hij een naakt stel bezig zag. Kan dat zomaar burgemeester, waar blijft onze beschaving?''

''Beste mevrouw, maakt u zich niet ongerust, het is de moderne tijd. Elke avond kijk ik met mijn vrouw een uurtje naar die zender en zij is uitermate tevreden, ze komt nu weer aan haar trekken. Trouwens het moest van de minister, want hij vindt dat veel vrouwen klagen over hun mannen en zo'n pornozender kan dat probleem oplossen. Bij mij heeft het goed geholpen, we zijn weer verliefd.''
''Dat meent u toch niet, ik sta perplex van u, wat een wereld'', en ze gooide kwaad de telefoon neer.
''Je hoort het darling, misschien kom ik nu ook van mijn klachten af.''
''Klets niet man, dat kastje gaat weg en ik zoek het hoger op bij de koningin.''

Schrijver: kees niesse, 23 oktober 2011


Geplaatst in de categorie: erotiek

0.8 met 6 stemmen 1.369



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
harrem
Datum:
26 oktober 2011
Wow, eerst een voorbericht dat het voor boven de zestien is... Een parodie op overheidsbemoeienis en ook gewoon lekker gek. Mijn dag is weer opgevrolijkt.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)