Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De rollatorrace

Er heerste een gespannen sfeer op de afdeling. Bewoners fluisterden met elkaar en schoven wat heen en weer met de stoel.
Een aantal zat verveeld te luisteren naar de new-age muziek die voor de honderdste keer werd gedraaid voor de rust. Van rust leek nu echter geen sprake.

'He Joop', riep een kleine man met een bril die half op zijn neus hing naar de buurman die wat onderuit gezakt zat te prutsen met zijn hoorapparaat. 'Dat ding piept' zei zijn buurman een beetje mopperend.
Hij keek op een vroeg 'Zei je wat?' '9 uur Joop, dan gaan we los!' Verbaasd keek de aangesprokene in de rondte, vragend keek hij Piet aan die vol verwachting op een antwoord wachtte.
'Ben je het vergeten dan?' vroeg Piet geheimzinnig.
Truus, die dit alles hoorde, schreeuwde geïrriteerd 'De rollatorrace'. Klaasje aan de ander kant van de tafel inspecteerde haar gebit nog eens om te zien of er nog wat op zat. Zij lachte geheimzinnig en keek de mannen aan.
'Aha, de rollatorrace!', zei Herman, een nette lange man met een wandelstok.
Hij schoof aan. Glad geschoren en geurend naar aftershave begon hij aan zijn ontbijt.
Op de gang stonden 6 glimmende rollators die de zusters geërgerd aan de kant hadden gezet omdat ze er niet langs konden met de waskar.

De klok wees kwart voor 9 aan en Piet begon onrustig heen en weer te lopen. Hij keek ondeugend op de klok en vandaar geïrriteerd naar zijn mederacers die nog aan het knoeien waren met hun eten.
'Schiet nou op!!!', zei hij boos tegen Joop die een poging deed de lepel naar z'n mond te brengen.
'Heeft het gesmaakt?' klonk een stem door de huiskamer.
Een stralende jonge zuster kwam de huiskamer binnenlopen.
''Zal ik maar opruimen?' vroeg ze en begon af te ruimen.

Piet ,die moe was geworden van het ijsberen, besloot even te gaan zitten en nog eens het parcours van de race te bekijken.
Hij haalde een verkreukeld stukje papier uit zijn zak en legde het op tafel.
Tevreden knikte hij en stopte het terug.
'Zijn we zover??', riep hij naar Truus die boos voor zich uit zat te staren.
Klaasje die haar gebit er nog eens uithaalde zei 'Ja, ouwe brombeer'.
Ze stond op en liep naar een rode rollator waar 'Mevr. De Vries' op stond.
Truus, die er inmiddels bij was komen staan, pakte een groene rollator die de naam 'tante Truus' droeg.
Piet liep naar het blauwe monster met een robuust uiterlijk. 'Pieter' stond op een vieze oude pleister die er al een tijdje op zat.
Herman die zijn mond netjes afdepte met een servet schoof zijn stoel naar achteren en liep statig naar de pas gepoetste rollator waar met mooie letters 'meneer H. Greidanus' op stond.
Joop schuifelde traag naar een oude, maar toch glimmende rollator waar 'ome Joop' op te lezen was.
Een klein krom wijffie kwam de gang op trippelen en liep naar een kleine rollator die wat in het niet viel tussen de glimmende andere.
'Toos' stond erop met grote blokletters.

Schrijver: Dyennne Hendrikse, 19 december 2011


Geplaatst in de categorie: humor

5.0 met 1 stemmen 206



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)