Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De man in het rode gewaad

''Hoe laat komt Els, Mien?''
''Ik had haar al verwacht.''
Els is een nichtje van Mien, en is achttien jaar, knap van uiterlijk met lang blond haar en blauwe ogen en ze zou twee dagen komen logeren.
Beiden zaten achter de geraniums naar buiten te kijken.
''Hé, er stopt een auto voor de deur, een mercedes nog wel. Moet je nou eens kijken darling, die kerel achter het stuur lijkt Sinterklaas wel met zijn rode mantel en witte baard.''

''Krijg nou wat Wouter, Els zit naast hem en zit hem zwaar te zoenen, zou ze weer verkering hebben?''
Eindelijk kwam ze de auto uit en wuifde hem na toen hij wegreed. Mien liep vast naar de deur en opende die.
''Hallo lieverd, we zagen je al aankomen in die mercedes, geef me je koffer maar.''
''Dag tante, hoe gaat het met u, een tijd niet gezien'', en ze gaf haar een kus. Ook Wouter kwam de gang in.
''Hallo Elsje, wat zie je er leuk uit'', en hij gaf haar een zoen. Ze gingen de huiskamer in.

Ze gingen gezellig koffie drinken en aten er een lekker taartje bij.
''Ik heb pas weer verkering, tante. Die man die mij in zijn auto heeft gebracht is van geboorte een Rus en heet Boris. Hij is altijd als Kozak gekleed, met een rood gewaad en muts. We zijn verliefd op elkaar geworden.''
Mien keek bedenkelijk, en zei:
''Hij lijkt mij een stuk ouder dan jij, meid''.
''Ja, dat klopt tante, hij is mijn leraar en geeft les in normen en waarden''

''Wat zie je ineens bleek, voel je je wel goed'', zei Mien met een bezorgde blik.
''Ja tante, ik weet niet wat mij overkomt als hij met me vrijt.''
''Moet je een aspirientje?''
''Graag tante, dan zal het wel weer zakken.''

De oudjes hebben met haar de dag doorgebracht in een naburig stadje en daar gegeten in een Chinees restaurant. Verder thuis gekeken op de televisie naar de film, hoe kan ik mijn baas verleiden. Ze gingen vroeg naar bed. Els sliep in het logeerkamertje aan de straatkant. Tegen half twee in de nacht werd Wouter wakker door stemmen en gestommel beneden in het huis en begon te beven van angst en kneep zijn vrouw in haar bil.
''Darling wordt eens wakker, er is onraad.''
''Wat moet je, er wordt niet gerommeld, ik slaap net, man''
''Ik hoor beneden gestommel, misschien wel inbrekers, ga jij even kijken?''
''Ben jij nou een kerel, ga jij maar kijken.''
De held lag te trillen van angst en dook onder de dekens.

Zij stapte voorzichtig het bed uit om het kraken van de vloer tegen te gaan en liep voorzichtig de trap af, maar schrok toen een muis over haar voet rende. Beneden in de gang gekomen keek ze door een kier van de huiskamerdeur en kon haar ogen niet geloven. De kamer was verlicht door een klein schemerlampje. Op de bank zat Els half naakt op de schoot van een kerel.
Ze keek nog eens goed en wist nu zeker, dat het haar leraar was, nog gekleed in zijn rode gewaad. Hij had zijn mantel helemaal opgetrokken, maar droeg nog wel zijn muts. Ze hoorde Els smoezen:''Ik houd heel veel van je Boris'', en ze zoende hem heftig.

Ook zag ze, dat die vent tussen haar blote dijen wriemelde. Mien dacht, dat gebeurt mij nooit meer, mijn vent denkt alleen maar aan bier. En dat allemaal in mijn huis, dacht Mien. Wat een zooitje. Wouter was inmiddels ook naar beneden gekomen en stond vlak achter de brede rug van zijn vrouw.
''Is er wat te zien?''
''Stil, kijk maar, Els zit te vrijen met die Kozak.''
Hij keek en zag de twee heftig vrijen en dacht aan vroeger.
''Moeten we dat zomaar toelaten in ons huis?'', zei Mien.
''Laat toch gaan mens, hoe waren wij vroeger'', en ze gingen weer naar boven.

Schrijver: kees niesse, 8 januari 2012


Geplaatst in de categorie: liefde

4.0 met 2 stemmen 220



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
8 januari 2012
Email:
hmessielive.nl
Een mooie slotgedachte: Ouderen moeten jongeren niet te gauw oordelen, aangaande dingen die zij vroeger zelf ook in hun jonge jaren gedaan hebben.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)