Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Verplichting

Verplicht iets verzinnen met deze 15 woorden

ILLUSTRATIEF – PREUTS – GEDENKWAARDIG – EROTISCH – ZONOVERGOTEN – BELTEGOED - TEGELTJESWIJSHEID/WIJSHEDEN – BENEDENVERDIEPING – HOTELKAMER – PLANTENBAK – OPENHARTIG – BORSTHOOGTE – VERZAMELWOEDE – HABBEKRATS – DOCUMENTAIRE


Op dit korte vakantietripje lag in haar hotelkamer een erotisch boek: dit was met zijn illustraties al van een behoorlijke afstand te zien.

Nu was ze niet preuts en nieuwsgierig bekeek ze het boek, het zag er uit alsof het voor een habbekrats was gekocht. Het deed haar denken aan de verzamelwoede van haar buurman thuis.

Hij had een plantenbak met heel aparte bloemen opgehangen in het voorjaar en zodoende waren ze in gesprek geraakt.

Hij woonde op de benedenverdieping van haar flat en als je buiten op het grasveld stond kon je op borsthoogte de plantjes bewonderen.

Openhartig als hij was, kreeg ze het hele verhaal van de spullen die hij verzamelde te horen.

Deze gedenkwaardige dag bracht ze door op het zonovergoten balkon van haar hotel en vanavond zou ze een documentaire bekijken die ging over mensen die van alles verzamelen.

Niet zo toepasselijk, want eigenlijk had ze een erg belangrijke beslissing genomen.

Haar beltegoed was nog lang niet verbruikt en het was heerlijk om eens zonder verplichtingen en het stadslawaai van thuis er tussen uit te zijn.

De tegeltjeswijsheid “Oost West Thuis Best” zou ze vanavond pas mededelen aan haar buurman.

Schrijver: Eva Mensch, 24 januari 2012


Geplaatst in de categorie: internet

2.0 met 4 stemmen 417



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)