Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Eindelijk volwassen

Steeds weer kwam ze tot de ontdekking dat hij toch niet deugde. Elke keer opnieuw. Het was een repeteerverhaal.
Toch hield ze de moed er in. Elke keer weer probeerde ze zich met hart en ziel aan die het toch wel goed bedoelende man te geven.
Niet dat ze het bed indook met hem,…oh nee ! Ze had haar leergeld wel betaald. Maar ze verdiepte zich elke keer in hem, ….. alweer en probeerde zijn houding te begrijpen.
Al haar tijd en energie wilde ze erin steken. Steeds sneller kreeg ze door dat of het ooit iets zou kunnen worden, of dat ze zich de moeite kon besparen.
Iedereen dacht tegenwoordig alleen aan zijn eigen belang, want jouw gevoelens kon hen niet schelen, besloot ze.
Nog nooit had ze beseft dat zij de mannen met wie zij in aanraking kwam wel eens heel erg zou kunnen bezeren. Ze waren tenslotte soms echt wel verliefd op haar.
En ze besefte zelfs dat ook mannen wel eens trouw zouden willen zijn en hun leven met haar zouden willen delen.

Maar nee, zij had de mannen afgezworen. Totdat ze een kerstkaart kreeg. Hij was van hem, een paar jaar geleden had ze hem al eens afgewezen, vanwege zijn aria, die hij ten gehore bracht.
Vorig jaar had ze hem weer een paar keer op visite gehad, maar ja, hij zei natuurlijk weer iets verkeerds.
Hij hoopte namelijk dat hij de volgende keer een nachtje kon overblijven.
Jaja, …..dat was einde verhaal!

Een paar dagen later las ze de mail van vorig jaar, waarin hij zijn hoop uitsprak. Nu ze het mailtje met vernieuwde ogen las, besefte ze dat er eigenlijk niets verkeerds in had gestaan.
Ze was alleen maar bezig geweest steeds haar eigen gelijk te bewijzen.
Vanmiddag zou ze hem voor de derde keer in 5 jaar ontmoeten.
Nu wilde ze mild zijn en begrijpen dat houden van tijd nodig had.
Dat niemand volkomen aan jouw eisen zou kunnen voldoen en dat dit ook niet nodig was.

Ze zou haar ervaringen loslaten en gaan leven.
Ze was eindelijk volwassen geworden.

Schrijver: Eva Mensch, 1 februari 2012


Geplaatst in de categorie: mannen

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 1.532



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)