Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De computerman

Dag Hans, je weet aan mij alles te vertellen over de wonderlijke geheimen van de digitale wereld.
Hans wist hoe een computer werkte. Dat was ook wel aan hem te zien want zijn neus leek op een digitale camera.
Hans toonde mij nu de uitgang van de usb waar vervolgens een dikke spin uitkroop.

Ik wist niet dat er in elke computer een spin zit zei ik enigszins verbaasd.
"Ja" zei Hans, nu is de dikke spin die Japie heet uit de USB uitgang gekropen omdat zij dorst heeft.
Die spin weeft alle databanken bij elkaar en soms krijgt ze daar dorst van. Bij het computerbedrijf op elk meegezonden instructieboekje staat dat de spin eenmaal per week de computer uit moet en uit een soeplepel water moet drinken. En in elke computer woont een spinnenbeest.
Dat zijn speciaal getrainde spinnen. Bij het computerbedrijf worden er spinnen stiekem in elke computer opgesloten.
Dat weten bijna alle mensen niet.

Het is wel een gedoe om ze in de computer te krijgen. Spinnen hebben lange poten he?Dat is ook een nadeel van computeren met zo een wriemelbeest wat door de computer holt en blaast en knaagt daar krijg je nu eenmaal kriebels en zenuwen van! Die spinnen weven namelijk de databanken bij elkaar, zeg maar de nullen en de enen.
Bij teveel aan enen vreten ze de overbodige enen op en dan moeten ze heel snel zijn en daarom maken ze een glad webje van vele spinnendraden binnen de harde schijf en in een hoek achter het beeldscherm.
Zo komen ze glijdend aan draad en rok bij de enen en de nullen.
Als ze te traag zijn dan komt het leger nullen in de computer en als ze die niet snel allemaal oppeuzelen dan gaat de computer in de rook.

Binnen in de computer staat een pannetje met plantaardige margarine op een warm vuurtje veroorzaakt door een digitale blauwe lamp en die pruttelt de nullen en enen op, dat zijn vetbolletjes en vetslierten.

Nu was de spin al te lange tijd uit de computer en de computer begon daarop te roken en werd zo heet als een gloeiende strijkijzer.
Hans de computerman zocht nu in paniek naar zijn spin.
Maar die was maar niet te vinden.
Uiteindelijk vond hij het spinnenbeest en friemelde en wurmde het spinnenbeest in de uitgang van de usb stick in de computer.Dat deed hij liefdevol zodat hij de spin niet bezeerde.

Op het beeldscherm zagen we nu de spin in groot formaat maar wat rennen enigszins versuft van hoek tot hoek.
Nullen liet het aanpruttelen door het pannetje met plantaardige boter en de computerkast begon al heel snel gloeiend heet te worden.
Wat een amateuristische lui daar bij de computerfabriek dacht ik.
Komt omdat de nerds te veel wokkels eten.

Nu dat spinnenbeest zit ook in uw computer waar zij alle bestanden bij elkaar moet weven met haar spinnenweb.
Het is niet anders maar het is nog steeds middeleeuwen hoor!
Als uw computer naar boter gaat ruiken en vergeeld dan kan die arme spin het niet meer aan.
Dan moet u eerst met de schroevendraaier uw computer openschroeven en alle stekkers uit het stopcontact doen en achter de usb uitgang zachtjes roepen naar uw persoonlijke computerspin. Die spin heeft tien antenneogen, een zwabberneusje en kan een heel klein beetje horen met twee gehoorgaatjes.
Een beetje suiker in de usb ingang persen met een theelepeltje zorgt ervoor dat uw spin de webjes goed blijft bouwen, kortom, dat uw spin vitaal, dik en gezond en vrolijk blijft.
Anders kunt u niet meer onbekommerd internetten en lopen alle letters door elkaar als vermicelli in de soep.

Maar weer liep de spin van Hans uit de computer waarop vervolgens het testbeeld van Staphorst op de computer verscheen.
Opeens werden we beide heel gelovig door de deserterende computerspin.
We aten samen een staphorster krentenbrood met amandelspijs en een kopje koffie in met stipjes geornamenteerde kopjes.
Hans vertelde mij ook nog dat het computerbedrijf Macrostop mannen van de geheime interne dienst mieren hebben laten stoppen in elke computer.
"Waarvoor is dat nou weer" vroeg ik.
Nu verklaarde Hans, die mieren zijn speciaal opgeleid door Macrostopsoldaten met helmen op.
Die mieren zorgen ervoor dat de elektriciteitsdraden in en rondom de computer droog blijven.
Ze likken met hun droge tong de elektriciteitsdraden droog.
Het zijn koperkleurige mieren, ze dragen horens en ze hebben een droge tong.
Die horens hebben ze nodig om ermee de gemorste nulletjes uit de bek van de vraatzuchtige lieve spin op te vangen.

Schrijver: cornil, 18 juni 2012


Geplaatst in de categorie: werk

3.3 met 3 stemmen 215



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)