Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Ze kwam weer aan haar trekken

'Ouwe moet je eens horen, gisteren was ik even bij de buurvrouw binnen. Ze had de televisie aan en ik wist niet wat ik zag, ze liet mij een heleboel zenders in prima kwaliteit zien. Ze keek naar een saop en dat vond ze heel spannend, omdat die lui elkaar een loer draaiden. Dat wil ook ook zien, daar houd ik van, Gerrit. Wij hebben maar drie zenders, bel die kabelmaatschappij op of wij dat ook kunnen krijgen.'

Dat vond hij een goed idee van zijn vrouw en belde meteen de kabelmaatschappij.Toen ze beiden de volgende morgen achter de geraniums koffie zaten te drinken stopte er een auto van de kabelmaatschappij voor hun deur.
''Krijg nou wat darling, er stopt een auto van de kabelmaatschappij voor de deur, die zijn snel.''
''Er stapt een man uit, moet hij soms hier zijn?''
''Ik denk het wel, want hij komt naar ons toe met een doos onder zijn arm.''

De bel rinkelde.
Gerrit opende de deur, en zei:
''Goedemorgen, mijnheer.''
De monteur:
''Dag mijnheer, ik kom een decoder bij uw televisie plaatsen, dan krijgt u een schitterend beeld van digitale kwaliteit. U bent de laatste in dit gat.''

''Komt U binnen mijnheer. Mag ik u wat vragen, weet u het zeker, dat we straks meer naar soaps kunnen kijken, want daar zijn we gek op. Hoe ze elkaar belazeren en vreemd gaan. Mijn vrouw wil niks anders zien. We zagen het toevallig bij de buurvrouw, vandaar dat ik de kabelmaatschappij heb gebeld.''

''U zult op uw wenken bediend worden, U krijgt de beschikking over vijftig zenders met veel interessante informatie, zoals geschiedenis, sport en mode en soaps.
'' Mooi, zal mij benieuwen. Hoor je dat darling, je krijgt veel soaps te zien met veel zwendel en elkaar besodemieteren.''

''Ze wreef in haar handen, en zei:
''Heerlijk die soaps, dan leef ik helemaal mee met dat schorem.''
De monteur moest lachen.
''Wilt U een bakkie koffie'', vroeg ze.
''Graag mevrouw, zonder suiker.''

De monteur was gauw klaar en zette het toestel aan.
''Hoe vindt U het beeld, mevrouw?''
''U hebt gelijk, het is inderdaad veel mooier.''
Gerrit beaamde dat.
De installateur bedankte voor de koffie en ging weer weg.

Laat in de middag zette Gerrit het televisietoestel aan en ging wat zappen. Alie was in de keuken bezig het eten klaar te maken. Opeens een pornozender op het scherm. Een naakt stel lag op de bank te wippen, hij keek zijn ogen uit en dacht, dat is even mooi meegenomen zo'n zender.

Op dat moment kwam zijn vrouw de kamer in met een fles jenever. Hij was net te laat om de zender weg te schakelen en zij zag dat stel naakt op de bank. Ze riep hevig verontwaardigd:
''Wat krijgen we nou, wat is dat voor smeerlapperij. Zet de televisie uit, ouwe, zijn ze nou helemaal van lotje getikt om ons dat aan te bieden, dat kastje moet weg.''

Het zal toch niet waar zijn, eindelijk iets moois in zijn sober bestaan en moet het weer weg, dacht hij. De hele nacht droomde hij van de beelden die hij had gezien. Hij werd er gewoon opgewonden van en dacht dat hij een hoop tekort kwam. De volgende morgen na het ontbijt pakte Alie de telefoon en belde de kabelmaatschappij. Pas na tien minuten kreeg zij verbinding. Eindelijk een mevrouw aan de lijn.

''Waarmee kan ik van U van dienst zijn'', zei ze.
''Dag mevrouw, moet U eens horen. Gisteren is bij ons een kastje geplaatst voor de ontvangst van digitale televisie. Ik schrok mij kapot, toen mijn man bij het zappen plotseling een pornozender zag. Een sloerie lag met een kerel op de bank te wippen. Waar zijn jullie mee bezig zeg, zo meteen is mijn kerel in staat mij om de haverklap te bespringen. Ja, U lacht wel, maar ik zit er mee. Ik vind het een schande en ik verzoek U het kastje weer op te halen. Ik heb aan drie zenders genoeg.''

''Dat mag niet mevrouw, die kastjes worden geplaatst in opdracht van de minister ter bevordering van het seksuele verkeer, om reden, dat vele mannen last hebben van erectiestoornissen en die pornozender is dan uitermate geschikt om dat probleem op te lossen. Dat scheelt weer medicijnen, mevrouw. U kunt ook de knop van de televisie omdraaien.''

''Dat zegt u wel, maar als ik even mijn snor druk, kijkt hij weer, want ik ken hem.''
''Dat is toch fijn mevrouw, want het is goed voor zijn gezondheid en u bent er ook mee gebaat.''
''Klets niet zo stom, trut'' en ze gooide de hoorn neer.

Gerrit hoorde dat allemaal aan en dacht: het zal toch niet waar zijn, dat ze het kastje weghalen, want hij vond die zender een verrijking in zijn sober bestaan.
''Dat kastje gaat weg ouwe, wat zullen we nou krijgen, de beschaving gaat zienderogen achteruit. Ik schrijf een brief naar Beatrix.''

Schrijver: kees niesse, 13 september 2012


Geplaatst in de categorie: humor

3.0 met 2 stemmen 980



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)