Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Pijl en boog

''Zeg ouwe, je bent overmorgen jarig, dus eten we weer konijn. Omdat je bezopen op straat hebt gelopen moet je veertig euro boete betalen, dus zal je de konijn zelf moeten schieten, want ik heb geen geld om naar de poelier te gaan. Ik heb mijn zuster in Purmerend gebeld en gevraagd of ze komt, maar je kon de diaree krijgen.''
''Nou, van mij hoeft dat kreng niet te komen, want vorig jaar kwam ze met malle Japie en die kan van mij ook de spuitpoep krijgen, de schoft. Weet je nog hoe hij op de verjaardag van je zus jou bijna hebt aangerand. Je zuster was jarig en de kamer zat vol met buren en toen wij binnen kwamen begon die hufter jou te verleiden en jij trapte erin.''

''Had ik niet moeten doen Wouter, maar je weet, dat ik vroeger zijn vriendin was. Mijn zuster nodigde de visite uit te gaan dineren in het restaurant en toen begon hij weer. Hij ging vlak naast me zitten en ging mij zoenen en kneep in mijn dij. Voelde wel prettig aan, want jij doet het niet meer, droge. Jij zag het en om een vechtpartij te vookomen stond ik op om naar de wc te gaan en iedereen genoot, want de schoft kwam mij achterna en in het damestoilet trok hij mijn onderbroek naar beneden en begon op mijn kont te hengsten. Jij volgde hem en het hele zooitje ook en ik had grote bewondering voor je, want je sprong op zijn rug en begon op zijn kop te rammen, maar Japie is oersterk en jij lag al gauw op de grond. Het is maar goed dat de kelners Japie het restaurant hebben uitgegooid, want hij wilde jou in elkaar slaan.''

Hij:
''Mijn familie was een zooitje schorem, maar bij jou was het nog erger, ik ben blij, dat ik ze niet meer zie. Zeg Mien, hoe moet ik een konijn vangen, mijn luchtbuks is inbeslag genomen?''
''Gewoon, met pijl en boog, die je toen gekocht heeft van een inlander, weet je nog? Op het land van de barones zie je vaak konijnen, probeer daar een konijn te schieten, ik slacht hem wel, want dat durf jij natuurlijk weer niet, boterletter.''

''Een konijn doodschieten wil ik niet, darling. Je weet, dat ik op de dierenpartij heb gestemd. Ik ga wel naar de poelier en betaal volgende week, hij kent me goed. Toevallig hoorde ik van Carla, dat een vent die verderop in de straat woont zijn zoontje van elf jaar naar het landgoed van de barones had gestuurd om met een pijl en boog een haas te schieten en hij schoot nog raak ook, maar de butler die net van de keukenmeid afkwam en zich voor het raam aankleedde, zag het gebeuren. De schoft waarschuwde de barones, die naar buiten rende en de jongen bij zijn kladden pakte, maar het ventje huilde zo hevig en vertelde de barones, dat zijn vader hem had gestuurd.''

Zij:
''Hoe is het afgelopen, klojo?''
Hij:
''Viel wel mee, taart. De barones bracht de jongen naar zijn vader en toen ze die zag, dacht ze, wat een knappe man. Toen de vader van het jongetje vertelde, dat hij gescheiden was bood ze hem een baan als tuinman en hij mocht de haas houden en het mooiste is, de keukenmeid en de barones zagen de butler niet meer zitten.''

Zij:
''Waarom niet?''
Hij:
''Snap je dat nou niet, taart? De tuinman kreeg nu het voorrecht.''
''Oké, en nu gaan we naar de poelier.''

Schrijver: kees niesse, 9 november 2012


Geplaatst in de categorie: dieren

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 124



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)