Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Wolkenbrekers?

Soms kijk ik weleens naar die - lieve - wolkjes, zo in de lucht, zucht..
en dan pin ik me vast op een héél mooi beeld, b.v. een schaap, maar dat schaap verdwijnt dan weer in een ander gedrocht dat ik niet thuis kan brengen.
Mijn fantasie gaat weer over in iets anders - alsof ik niks anders te doen heb - maar door de wenteling van de wolken komt er tóch nog iets tevoorschijn.
Terwijl ik me eigenlijk verveel - in een wachtkamer - móet ik me bezig houden met iets. Folders kunnen mij de lucht in..tja..

Enfin, er komt wéér een wolk, overtreffend en donker, hé, dat gaat mijn fantasie te boven, alsof er een vloek over mij komt - grimmig - HAGELDONDERENBLIKSEM - èèhhhh - niét de bedoeling...brr...

Maar wél aangenaam, donders nog aan toe, want die afspraak die ik had, kon mij gestolen worden.
Dán maar braaf naar die wolkjes kijken....

Schrijver: Alida Booij, 10 februari 2013


Geplaatst in de categorie: overig

3.0 met 1 stemmen 127



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Alida Booij
Datum:
15 februari 2013
Tja, als ik die foto zo zie..
duidelijk!
Maar het kan zó weer omslaan..
Naam:
Han Messie
Datum:
10 februari 2013
Email:
hmessielive.nl
Alida, je zet mij en vast ook veel meer mensen aan om in verloren ogenblikken zich met het kijken naar wolken te vermaken. Onweer kan zo te pas en te onpas komen, zoals je omstandigheden maar zijn.
Braaf hoeft dat wolken kijken niet te zijn. Het kan opwindend zijn en verschillende vormen van moraal hebben. Bedenk zelf maar...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)