Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Goden.

Moeder is een vrouw die je moet gehoorzamen, anders is de sfeer in huis verpest. 'Doe noe moa'r wat ma zeg', zei ons pa altijd. Je bent onderdanig óf je bent weg. Maar ze zal eeuwig van je blijven houden, ook al ben je nog zo lastig. Oh, sterker nog! Hoe verschrikkelijker je bent, hoe meer zij je liefheeft. Want haar genade is groot! Ze wacht met goddelijk geduld tot al haar familieleden buigen voor haar troon om haar naam groot te maken. Ja, omdat ze zo lankmoedig is, wacht ze met haar laatste oordeel, want ze wil dat alle mensen tot erkenning van waarheid komen en in heilig koor zingen: Moeder heeft gelijk.

En zo wacht ze genadevol tot de kritische zondaar tot inkeer komt. Want die eer heeft alleen Moeder. En wie haar kritiek niet verdraagt, niet schuldbewust om vergeving vraagt, niet zijn mond houdt als de waarheid gesproken moet worden en open doet om de waarheid te verdraaien; ja, al wie haar wetten overtreden, worden zonder één gesproken woord buitengesloten. Dat zijn zij die verkeerd denken, verkeerd voelen, de zondaars met een eigen wil. Want niemand heeft ooit Moeder gezocht, allen zoeken slechts zichzelf. Egoïsten zijn het, dominante familieleden die altijd in het middelpunt willen staan! En Moeder verdraagt hen geduldig, totdat zij eens tot erkentenis van de waarheid zullen komen, ja, zullen beseffen hoe lief Zij de zondaars heeft gehad. Ze zal hen van hun zonden bevrijden en zij zullen haar naam voor altoos prijzen: Moeder heeft gelijk!

G’d schiep de mens naar zijn beeld, bijna goddelijk maakte Hij hen.
Dat is een aantal aardbewoners kennelijk te machtig geworden.

Logisch dat Moeder de Bijbel niet kan lezen.
Concurrentie!

Schrijver: Qieneke Elzenhout, 24 juni 2013


Geplaatst in de categorie: familie

4.0 met 1 stemmen 91



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)