Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bij het dramatisch wapperen van de vlaggen

Mama koesterde de foto. Deze nam een ereplaats in op het dressoir. De man voor wie de vlaggen in de stad dramatisch halfstok hingen, de man die door een hele natie gemist werd, was afgebeeld op het kiekje. Hij stond hierop zij aan zij met mama's verstandelijk beperkte zoon, die mijn broer is, ergens buiten bij een restaurant, solidair en geamuseerd, vertederd glimlachend als zou hij voor ons de plaats innemen van onze overleden voorvechter en beschermer, onze echtgenoot en vader. Moest mijn ongelukkige broer, die de intelligentie heeft van een baby en die nauwelijks een woord kan uitbrengen, overleven, terwijl Johan Stekelenburg moest bezwijken; Johan Stekelenburg de bruggenbouwer, Johan Stekelenburg, de man van het fameuze Poldermodel? Heeft Vrouwe Justitia geen stem in dit heelal of zijn wij voor God allen zozeer gelijk? Misschien werd Johan het meest intens gemist in het bejaardenflatje, waar mama de foto koesterde......

Schrijver: I. Broeckx, 24 juni 2013


Geplaatst in de categorie: afscheid

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 95



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)