Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het beeld

Ik had het beeld met tranen in mijn ogen gekocht en ze hadden het verpakt in een juist geschikte doos en er cadeaupapier, gedecoreerd met fleurige vlinders tegen een zwarte achtergrond omheen gedaan.
De dames van de New Age winkel zijn heel klantvriendelijk, maar het is ook hun taak en professie liefdeloze of wellicht juist liefdevolle mensen bij te staan in hun zoektocht, hun queeste, naar de boven al het andere gewenste Liefde, die zij wellicht niet kennen in hun leven of zelfs nooit gekend hebben.
De attributen en parafernalia uit de New Age winkel, getooid met de hemelse naam "Pleiade", zoals engelen, CD's, stenen met inscripties, feeërieke kaarten, kaarsen, kettingen en nog zoveel meer kunnen dienen om de Liefde te vervangen dan wel kracht bij te zetten.
En zo was het door mij aangeschafte beeld, voorstellende twee gestalten, dicht bij elkaar, waarvan de ene liefkozend en beschermend de arm om de andere heenslaat, bedoeld voor mijn liefste zus, die als geen ander de niet geringe stormvlagen van mijn turbulente jeugd met mij heeft doorstaan en op de hele lange weg naar het postkantoor biggelden de tranen als riviertjes zonder bedding over mijn gezicht, ten teken van de zusterliefde, ten teken van de liefde voor het arme zieke wezen, mijn zus, voor mijn kostbare, kwetsbare en enige bezit op deze wereld.
Het beeld was bedoeld voor in haar bloementuin, waardoor zij mij eens leidde, terwijl zij, van oudsher tuinarchitecte, de bloemen alle bij de naam noemde en mij liet snuiven aan hun geurig blad.
Zij heeft de bloemen onder haar beheer, de gewassen die zij liefdevol kweekt en koestert gehoorzamen aan haar bevel en bloeien op onder haar liefdevolle en toegewijde zorg en ik wens haar zozeer toe dat zij eens, aan de vijver, naar het beeld zal kijken en de arm van haar zus als het ware om haar schouders zal voelen, de arm van de zus die, hoewel ver verwijderd, altijd bij haar wil zijn en haar zo graag wil verzekeren van haar bescherming tegen de windvlagen van het noodlot en tegen alle ongeluk

Schrijver: I. Broeckx, 1 juli 2013


Geplaatst in de categorie: liefde

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 75



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)