Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Herinnering aan de zomer van 2013 (2)/"Palm Parkies" in het Reeshofpark in Tilburg

Toen de avond viel op de 16e juli j.l. had zich een menigte verzameld in het Reeshofpark in Tilburg.
"Ceux qui se savent désirés, se font attendre" zegt men in Frankrijk en dat gold op die avond ook voor de heren van de band "Cookies and Cream", maar toen ze eindelijk verschenen, presenteerden ze zich formidabel en onweerstaanbaar heftig met aanzwellende gitaren en indrukwekkende, dreunende en stampende drumsolo's, gekleed in zwart pak met wit overhemd en stropdas, die een van hen later nonchalant wegwierp. Turquoise, blauw, roze, groen neonlicht wierp stralenbundels over het tafereel.
De vaandels met de tekst "Palm Bier" wapperden uitbundig aan weerszijden van het podium; men danste, men swingde, men zong en dronk; het feest kon niet stuk.
Het Reeshofpark was veranderd in een klein Woodstock, veertig jaar na dato.
Ik zat erbij met mijn blocnote en men vroeg waarom ik schreef. "Dagboeknotities" antwoordde ik valselijk.
De stille vijver die we op de terugweg passeerden, wist van geen popconcert.
Ze lag daar te blinken onder de wispelturige maar rustige avondhemel waaraan flarden van grijsblauw, paars en roze verschenen en voortdreven en waaraan een laat vliegtuigje zijn spoor trok.

We dronken nog een glas op het terras aan de Heyhoefpromenade.....

Schrijver: I. Broeckx, 24 juli 2013


Geplaatst in de categorie: muziek

4.5 met 2 stemmen 174



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
24 juli 2013
Email:
hmessielive.nl
Avondje vertier, een traditioneel optreden van een band... Je had gelijk om een onjuist antwooord te geven, Ineke.
Een drukte, evenzeer een leegte... Toch de moeite waard om hier melding van te maken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)