Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Diarree

Met de handen op zijn buik kwam Henk zijn fauteuil uit en rende naar het toilet. Dat was nu al de vierde keer, dat zijn ontlasting als dunne soep eruit kwam. Toen hij terug kwam in de kamer om verder naar het voetballen te kijken, zei hij:
''Allemaal dun, Marie. Volgens mij was het slaatje niet goed. Je maakt het voortaan maar zelf hoor. Achteraf zag ik, dat het al over de datum gekocht is.''

''Dat kan niet, het was maar één dag. Dan is het nog best goed. Je maakt je weer veel te druk over Ajax, dat ze weer verloren hebben. Vorige week had je ook de dunne. Kijk liever naar een romantische film, dan heb ik ook nog wat.''
De volgende morgen had hij er nog last van en meldde hij zich ziek bij zijn baas en ging naar het gezondheidscentrum. Toevallig kwam hij zijn jonge huisarts tegen en klampte hem aan.

''Ik zal je wat geven, hier heb je een recept, dan zal het wel over gaan. Als het over twee dagen niet over is, dan terugkomen voor een nader onderzoek.''
''Bedankt dokter'', en hij haalde de medicijnen bij de apotheek.
Twee dagen had hij de pillen met water ingenomen, maar had nog steeds last van de dunne. Het leek net erwtensoep, maar dan bruin.

Hij weer naar de dokter. De dokter keek op zijn computer en zag zijn fout. Hij had in plaats van een stopmiddel kalmerende tabletten voorgeschreven. Dat zei hij natuurlijk niet tegen de patiënt, maar vroeg:
''Hoe gaat het er nu mee?''
''Ik heb nog steeds diarree dokter, maar ik maak mij er niet druk meer over. Ik zie het zonnetje weer schijnen.''

De dokter moest lachen en gaf hem nu de juiste medicijnen.

Schrijver: kees niesse, 5 december 2013


Geplaatst in de categorie: sport

4.8 met 4 stemmen 298



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
7 december 2013
Email:
hmessielive.nl
Kees, menselijke denkbeelden en vergissingen zijn hier beknopt en humoristisch samengevat.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)