Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Toffe burgemeester

''Zeg Wim, weet jij misschien of het waar is, dat teveel alcohol dronkenschap veroorzaakt.''
''Dat zeggen ze wel, maar er zijn verschillende soorten van dronkenschap, beste vriend.''
''Kom, we nemen er nog één'', zei Wouter.
''De fles is nu half leeg, Wim.''
''Dat is niet waar, hij is half vol, kijk maar.''
''Zeg kameraad Wouter, weet je, dat cognac weer een ander soort dronkenschap veroorzaakt.''

''Hoe dan?''
''Dat uit zich in het uitroepen van Indianengeluiden en anders bewegen.''
''Nou je dat zegt geloof ik dat ook, want ik heb het zelf meegemaakt. Vorige week was ik bij de burgemeester op visite om het Wilhelmus te zingen en je weet Wim, na afloop is het flink zuipen. Ik dronk alleen jenever en de burgemeester cognac. We hadden ieder tien glazen op en ik wist niet wat ik zag.

De burgemeester riep steeds verwarde voetbalkreten en maakten bewegingen die ik nog nooit eerder had gezien en zong vunzige drankliederen. Ik was natuurlijk ook behoorlijk aangeschoten en dat uit zich bij mij veel beschaafder, want ik werd vrolijk en sloeg de burgemeester steeds op zijn schouder en zei, dat hij een toffe jongen was.

Schrijver: kees niesse, 30 januari 2014


Geplaatst in de categorie: drank

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 32.058



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)