Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een zacht eitje

Het was half drie in de nacht. De overgordijnen waren verlicht door de volle maan. Opeens een harde bonk. Dini schrok wakker en richtte zich half op en wilde Kees wakker maken, maar hij lag niet naast haar. Ze schrok, waar kan hij zijn, dacht ze.

Ze deed het lampje op het nachtkastje aan. Toen ze het bed uit wilde stappen om te kijken waar hij was, hoorde ze een kuch en zag zijn hoofd boven het bed verschijnen.
''Wat flik je me nou, waarom lig je op de grond? Ik schrok mij kapot.''

''Och darling, wat had ik een nare droom. Zit mijn hoofd er nog op? Ik droomde, dat ik Johan van Oldenbarnevelt was en dat ze me gingen onthoofden. Ik moest het schavot bestijgen en ik hoorde de beul achter mij fluisteren, dat ik een dun nekje had, een zacht eitje. Opeens hoorde ik het suizen van een zwaard en ik viel. Gelukkig uit het bed, mijn liefste.''

Schrijver: kees niesse, 3 februari 2014


Geplaatst in de categorie: humor

4.0 met 1 stemmen 89



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
3 februari 2014
Ken je de woning van Johan van Oldenbarnevelt in de binnenstad van Amersfoort? Zo nee, dan wacht je nog een mooie, toeristische surprise! Johan was een visionair.
Je bent aangeraakt door de geest van Johan, zie dat maar als een grote eer.
Léve de republiek!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)