Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De boze wereld

Ze kregen visite van hun gelovige buurman. De buurt noemt hem Wim de Bijbelvorser.
Wouter:
''Zeg Wim, nu je toch hier bent, is het waar dat Jezus de overwinnaar is van de boze machten, want ik begrijp dat niet. Jezus is ruim twee duizend jaar geleden als Zoon van God geboren, heeft het evangelie verkondigd, maar de boze wereld is er nog steeds, kijk maar om je heen.''

''Ja beste man, dat lijkt zo, maar God heeft volgens mij een andere tijdsindeling, tweeduizend jaar is wellicht voor Hem één dag, daarom moeten wij in onze gebeden steeds aan onze Vader vragen onze schulden te vergeven en ons te verlossen van de boze, dat moeten we elke dag doen buurman en hopen dat God zijn belofte van een nieuwe wereld zal nakomen. Dat betekent, dat alle ongerechtigheid in de wereld zal verdwijnen, en daar moeten wij nu al mee beginnen, want God is liefde en Hij verlangt ook liefde van de mensen.

Straks zal het feest zijn en alle mensen zullen gelukkig zijn, vrij van oorlogen, armoede, geen terreur en discriminatie en er zal sociale gerechtigheid zijn, ook de massavernietigingswapens zijn er niet meer. Onverwachts zal Jezus Christus terugkeren op aarde en wij mensen moeten ons voorbereiden op zijn komst, dan zal het feest zijn en we kunnen nu al beginnen het feest voor te bereiden. Ik geloof erin beste mensen, eens zal er een nieuwe wereld komen.''

Wouter dacht het zijne ervan en schonk voor hun drieën een borrel in.
Toen ze er een stuk of vijf achterover hadden geslagen, begon het feest in de kamer. De bijbelvorser zong eerst een paar psalmen, maar ging over tot de meest ordinaire drinkliederen en samen liepen de polonaise door de kamer en hij kon het niet nalaten Mien op de kont te slaan.

Opeens ging de bel. In de polonaise gingen ze naar de buitendeur. Mien opende de deur. Daar stond Alie en riep:
''Is mijn kerel hier, het eten staat te verpieteren?''
Mien riep met een harde stem:
''Wim, je wijf staat voor de deur, je moet vreten.''
Hij kwam bezweet en lallend tevoorschijn en zei:
''Kom er bij schat, het is hier feest.''
''Geen sprake van hufter, moet jij nou het voorbeeld geven met je gezwets over het geloof en je bent bezopen.''

Schrijver: kees niesse, 10 maart 2014


Geplaatst in de categorie: religie

4.0 met 1 stemmen 135



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
12 maart 2014
Mooie foto, Kees, gezellig in een restaurant, terwijl je op het punt staat om een lekkere dis te bestellen. Gezien de twee, nu nog lege wijnglazen, zit je er niet alleen. Een stukje been en arm van vermoedelijk Mien is zichtbaar, maar je houdt het geheimzinnig. Het kan immers net zo goed je uitgever zijn!...
Naam:
Kees niesse
Datum:
11 maart 2014
Email:
c.h.niessekpnplanet.nl
Beste Joanan, de verhalen gaan niet over mij en mijn echtgenote, maar over vroegere buren in een volksbuurt. Wouter en Mien heten ze en zijn al lang in het paradijs. Vreselijk mee gelachen, ze waren arm, maar hielpen je al je het moeilijk had en dat deden wij natuurlijk ook.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
10 maart 2014
Het gaat er ruig aan toe in jouw huis, bacchanalen en drinkgelagen als voorproefje op het Nieuwe Paradijs, een wijs besluit!
Gaaf hoe je die bijbelvaste buurman tot bezopen druïde weet om te toveren. Geen wonder als zijn vrouw een kenau blijkt.
Dat jij bestaat bewijst allang je portretfoto, met op de achtergrond dat gehaakte fauteuilkleedje. Als echtgenoot moet je de meest gekke concessies doen, want ik neem aan, dat je dat niet zelf hebt gehaakt.
Bestaat Mien trouwens wel, of is zij een verzinsel van je grenzeloze fantasie? Plaats eens een foto van Mien als je wilt?... Ik ben benieuwd!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)