Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Ingrid was 24 geworden

Al heel vroeg was Henk opgestaan en in zijn pyjama naar de keuken gegaan. Voor haar maakte hij een ontbijtje klaar, een snee krentenbrood, een gekookt ei en een glas sinas sap en dat was al veel, want normaal nam ze in de morgen alleen een kopje thee en een plak ontbijtkoek. Toen hij met het ontbijt boven kwam snurkte ze nog. Hij ging bij haar op de rand van het bed zitten en aaide haar over de wangen en riep zachtjes:
''Wakker worden, schat.''
Ze werd wakker en zag haar man naast haar zitten, en zei:

''Wat is er met jou aan de hand knakker, het is pas negen uur.''
''Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag lieverd, hier heb ik een ontbijtje voor je en een cadeau, en beneden heb ik een bos rode tulpen in een vaas op de tafel gezet.''
''Dat vind ik lief van je, dat je daar aan gedacht hebt. Ze pakte haar cadeau uit, het was een flesje parfum en een stukje geurende zeep. Ze dacht wat ben je toch een goedzak. Uit dankbaarheid kuste ze hem speels op de wang.

''Als toetje kan je ook nog een beurt krijgen, darling.''
''Ze moest hardop lachen en zei:
''Begin daar maar niet aan met je erectiestoornis. Laat je eerst maar nakijken, want dat apparaat van jou is na vijf minuten zo groot als een slak.''
Henk had het er psychisch moeilijk mee.

Even later zaten ze in de huiskamer gezellig koffie te drinken met een slagroomtaartje.
''Zeg, kan jij je nog herinneren hoe wij aan elkaar gekomen zijn?''
Ingrid wilde niet hatelijk doen.
''Ja manneke, dat weet ik nog wel. Ik zat toen in de brugklas en jij in de zesde klas. Tijdens de pauze kwam jij steeds naar mij toe. Ik was vijftien en jij zestien. '

Ik herinner mij jou als een klein mager ventje met mooi donker krullend haar en een heel mooi gebit. In tegenstelling tot nu was je toen altijd heel vriendelijk en goedlachs. Wat ik mij ook herinner, dat je voor je leeftijd al heetgebakerd was, want je flikte het een keer mijn onderbroek in de fietsenstalling naar beneden te trekken.''
''Mag ik het nu weer doen, darling?''
''Hij is al uit, kom maar mee naar boven.''

Schrijver: kees niesse, 30 april 2014


Geplaatst in de categorie: verjaardag

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 194



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)