Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Gelukkig lag er een krant

''Weet je waar ik zin in heb, Klaas?''
''Zeg het eens.''
''Leuk eens te gaan naar de huishoudbeurs, lekkere hapjes snoeien.''
''Goed idee Truus, ik wil ook wel eens wat anders dan hier in huis te hangen.''
De volgende dag stonden ze al vroeg op het perron op de trein te wachten.
Zij droeg een lange gebloemde jurk met daaronder witte sokjes en bruine lage schoenen en hij een zwart kostuum met hoed.
''Je lijkt wel een dominee ouwe, wie gaat er nou midden in de zomer zo lopen, geen gezicht.''
''Je moet er netjes bijlopen darling en weet je wat jij eens moet doen. Je moet je haar laten fatsoeneren, je lijkt ma Flodder wel van de televisie.''
''Mijn haar heeft altijd zo gezeten en dat blijft zo en als je er niet tegen kunt, dan kijk je er maar langs.''

Opeens trok hij een benauwd gezicht en hield zijn hand op zijn achterste.
''Wat heb jij nou'', zei ze.
''Ik moet poepen en gauw ook. Het komt opeens opzetten'', jammerde hij.
''Attenoje, jij hebt ook altijd wat als we ergens naar toe gaan. Schiet op, ga snel naar de wc in het restaurant.''
Met zijn hand op zijn kont rende hij het restaurant in naar de toiletten. Hij schrok zich het apezuur, want alle toiletten waren bezet.

Hij kreeg het Spaans benauwd, want zijn sluitspier opende zich al. Het zweet brak hem uit. Het moest nu echt gebeuren anders zat zijn broek vol.
Hij maakte zijn riem los en de knopen en trok met een noodgang zijn broek naar beneden. Bukte zich en produceerde een enorme drol vlak voor de deur van een bezet toilet en veegde zijn kont af met een krant die daar toevallig lag.

Wat was hij opgelucht en niemand had hem zien bouten. Snel had hij zijn broek weer aan en rende weer door het restaurant naar het perron. Net toen hij het restaurant verliet hoorde hij achter zich een ouwe kerel hevig vloeken. Wouter deed net of hij van de prins geen kwaad wist en keek naar de oude man. Zijn hele broek zat onder de stront. Natuurlijk was hij uitgegleden over de enorme bout toen hij het toilet verliet. Wie verwacht nou, dat er een drol voor de deur ligt en nog wel vers ook, de damp kwam er nog van af.

De oude man bleef vloeken en sommige bezoekers gingen weg, want de stank was ondraaglijk.
Een oudere dame haalde al een flesje eau de cologne uit haar tasje en sprenkelde wat op een zakdoek en hield dat voor haar neus en riep:
''Wat heeft die kerel in godsnaam gegeten, wat een lucht zeg, niet normaal meer.''
Ze was aanvankelijk van mening, dat de oude man het in zijn broek had gedaan.

''Welke schoft heeft dat nou geflikt'', riep een dienstertje, nadat zij het relaas van de oude man had gehoord en keek in de richting van Wouter, want ze had hem naar de toiletten zien rennen.
Nu werd het hem te link, dus verliet hij in looppas het restaurant naar het perron.
''Waar blijf je nou man, de trein is al binnen'', riep Mien.
Dat was op het nippertje, want een conducteur begon al op zijn fluitje te blazen. Vlug stapten ze in en namen plaats in een vrijwel leeg coupé. Mien kreeg bijna een lachstuip toen hij zijn verhaal vertelde over de drol die hij had neergelegd voor de deur van een bezet toilet.

Schrijver: kees niesse, 2 mei 2014


Geplaatst in de categorie: reizen

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 80



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)