Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Zondagmorgen werd er vroeg gebeld

Het was zondagmorgen en buiten was het koud en grijs weer. Wout zat voor het raam in de bijbel te lezen. Dat boek had hij gekregen van Wim, de bijbelvorser. Misschien was het mogelijk Wout in de toekomst te bekeren, dacht de gelovige man. Janneke ging tegenover hem zitten en dacht, had hij maar geleefd zoals Jezus het had gewild. Hij heeft niks anders gedaan als de boel besodemieterd en met de jonge gescheiden buurvrouw vreemd te gaan. Hoe heb ik het al 56 jaar uitgehouden met hem?

De huisbel rinkelde.
''Ik ga wel even kijken'', en hij slofte door het huis naar de huisdeur en opende die.
Hij zag twee oude vrouwen voor de deur staan, helemaal in het zwart gekleed.
Zeker kerkgangers en dacht, ik zal ze een lesje Bijbelkennis verkondigen. De dikste vrouw met een bril op, zei:
''Dag mijnheer, bent U Wout Jansen?''
''Ja, klopt mevrouw'', en dacht hoe weet zij dat nou?

De andere gezette vrouw, die loens keek nam nu het woord:
''Goedemorgen mijnheer, wij zijn van het Escortbureau Vagina en u heeft ons vanmorgen al vroeg gebeld. Daar waren we blij mee, want wij tweeën zijn zeer goed bedreven in het verwennen van oude mannen tegen een schappelijke prijs. Ook oude mannetjes kunnen nog klaar komen.''

Hij hoorde dat met stijgende verbazing aan en dacht krijg nou een dikke en kreeg weer last van dubbel zien. Hij zag nu vier wijven voor de deur staan. Toen hij weer bij zijn positieven kwam, zei hij:
''Hoe komt u daar nou bij, ik heb helemaal niemand besteld en zeker niet van een escortbureau, het idee alleen al. U bent hier aan het verkeerde adres.''

''Toch zijn wij vanmorgen vroeg gebeld om met U een afspraak te maken voor een gezellige dag met veel seks. Wij zijn er juist vroeg voor opgestaan, laat ons nou niet in de steek mijnheer en wij vinden u er leuk uit zien'', zei dat loense wijfie.
''Sorry dames, ik sta perplex, maar neemt U van mij maar aan, dat ik niemand besteld heb, volgens mij flikt iemand mij een geintje. Weet U de naam, die gebeld heeft?''

''Neen, wij weten geen naam, wij kregen die opdracht van onze baas. Mijnheer luister nou eens, afspraak of geen afspraak, wij zijn er nu toch, laten we er een gezellige dag van maken, wij zijn voor alles in en de prijs valt mee.''
Hij dacht wat moet ik met die twee, die drukken mij plat. Seks met Janneke was ook al verleden tijd en als hij een poging waagde kreeg hij van haar altijd een opdonder met haar dikke kont en lag hij gekneusd op de grond. Aan mijn lijf geen polonaise meer, dacht hij. Hij kwam weer bij, en zei:

''Neen dames, ik snap er niks van, ik begin daar niet aan, trouwens ik ben getrouwd en mijn vrouw zit mijn lange onderbroeken en sokken te verstellen. Eerst dacht ik, dat U van één of andere kerk was, want die komen meestal op een zondagmorgen.''
''Misschien wilt U vrouw ook wel meedoen, dan wordt het helemaal gezellig'', zei de loense vrouw.
''Nee dames, gaat U maar verder, hier is voor u niets te verdienen'', en wilde de deur dicht doen, maar één van de dames zette haar voet tussen de deur en eiste geld.

''Wij zijn voor dit adres besteld, dus afkomen met je poen, anders gebeurd er wat, onze pooiers zijn niet gemakkelijk.''
Wout had het niet meer, zijn hart begon zwaar te bonzen, en zei:
''Mevrouw, haalt u voet nou weg, want ik weet van niks, ze moeten het adres op uw bureau verkeerd opgeschreven hebben of iemand flikt mij een kunstje. Ik ben een nette burger en al ruim vijftig jaar getrouwd, hier ben ik niet voor in, gaat u alstublieft weg.''

''Eerst betalen ouwe lul, wat zullen we nou krijgen, wij moeten ook leven.''
Op dat moment kwam Janneke toegesneld en ze schreeuwde:
''Wat blijf je lang weg ouwe, wat moeten die wijven, hier valt niks te bekeren want God bestaat niet, oprotten die lui.''
''Ze zijn niet van de kerk, maar van een escortbureau. Ze zeggen, dat ze voor dit adres zijn besteld, maar ik weet van niks. Zou iemand ons een geintje flikken?''

''Attenoje, wat krijgen we nou, zijn ze nou helemaal besodemieterd, wegwezen en rap.''
De twee dames schrokken kennelijk van haar, want zo'n groot en breed vrouwspersoon hadden ze nog nooit gezien, en ze namen snel de benen.
''Zo, die zijn weg, wat zweet je ineens, jij hebt ze toch niet besteld, hé. Ik zie je er voor aan, hufter.''

''Natuurlijk niet darling, hoe kom je daar nou bij, ik zou niet durven, ik heb toch genoeg aan jou.''
Toch dacht hij weer eens van bil te willen, maar bij zijn vrouw lukte het misschien drie keer per jaar en dan ben ik een spekkoper. Samen gingen ze weer de huiskamer in, toen de bel weer ging.

Nu deed zij de deur open en twee Jehova Getuigen wilde een gesprek beginnen, maar werden afgewimpeld en ze kwam terug in de kamer, en zei:
''Jehova Getuigen ouwe, ik heb je opgegeven voor een gezellige dag.''
Hij kwam niet bij van het lachen en haalde gauw een pilsje en ging weer in de bijbel lezen.
''Zal ik wat voorlezen, darling?''
''Schenk voor mij liever maar een glas rode wijn in.''

Schrijver: kees niesse, 25 februari 2015


Geplaatst in de categorie: humor

5.0 met 2 stemmen 183



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Kees niesse
Datum:
25 februari 2015
Zou kunnen kloppen dokter, maar het is toch iets anders geschreven. Misschien is de oorzaak van mijn vreemde gedrag het dragen van een zuurstoffles. Daar word ik zo moe van, het is nog een raadsel, dat ik kan schrijven.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
25 februari 2015
Ik kan het natuurlijk ook verzwijgen, omdat je zo'n aardige peer bent, maar ik vrees dat je aan een lichte vorm van dementie lijdt, want ik kende dit verhaal al. Toch blijft het komisch.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)