Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Hij stak met zijn vinger

Gelukkig is de hitte minder, de westenwind heeft koelere lucht vanaf de zee aangevoerd. Het is nu heerlijk vertoeven in de tuin achter mijn huis. Wulpse Alie is bij mij op visite. Ik had vanmorgen al bami klaargemaakt en een paar drumsticks gebakken. Samen hebben we dat genuttigd aan de keukentafel met een pilsje erbij. We hadden liever in de tuin gegeten, maar het begon te regenen en flink te waaien, dus dat kon niet doorgaan. Terwijl ik na de regen buiten genoot van de heerlijke frisse lucht stond ze aan de aanrecht de bordjes af te wassen en zong ze het hoogste lied.

Max mijn hond hoorde dat natuurlijk ook en stootte met zijn poot mij aan, en zei: ''Hé ouwe, ik word krankjorum van dat gegalm, zeg er wat van.''
''Moet je horen Max, wees blij, dat iemand nog zingt. Ze zingt goed en dat doet mij goed. Het ontspant mij. Tegenwoordig zijn er zoveel vermaken als sport, televisie, concerten. Bij velen staat te televisie de hele dag aan, dat is toch niet gezond. Mensen praten niet meer met elkaar, kunnen moeilijk in slaap komen en gebruiken slaaptabletten of valium. We moeten meer zingen, Max.''

''Je zingt zelf ook nooit, baas.''

''Dat is niet waar. Je weet toch dat ik twintig witte muizen heb die ik getraind heb voor het circus. Je was er zelf bij laatst in de bus, dat Alie op een andere plaats zat omdat de bus vol was met passagiers. Ze zat naast een jongeman, die haar het hof maakte. Hij viel op oudere dikke dames, zei hij en legde plotseling zijn hand op haar blote dij. Ze nam dat niet en duwde hem van de bank af. Terwijl ze opstond duwde de schoft zijn vinger in haar kont.

Toen was de boot helemaal aan. Er ontstond een gevecht met veel geschreeuw. De chauffeur zette de bus aan de kant van de weg en wilde de gigolo uit de bus verwijderen. Dat lukte niet en de jongeman stak zijn vinger ook in de kont van de chauffeur. Hij keek toen vrolijk. Jij lieve hond wilde de jongen aanvallen, maar dat belette ik. Ik kreeg een ander idee, want ik had immers de schoenendoos met de muizen bij me en liet ze los. Grote paniek in de bus en de jongeman nam de benen. En nu komt het, ik moest het Wilhelmus zingen om de muizen terug in de doos te krijgen. Uit volle borst zong ik het eerste complet van het Wilhelmus en de muizen kwamen met een bloedvaart naar me toe, want ze wisten, dat ze stukjes kaas kregen. Ik wil dus daarmee zeggen Max, dat ik wel kan zingen.''

''Oké baas, je hebt gelijk.''
''Ik zeg je Max, onze Alie is een heel lieve vrouw, ze heeft geduld en respect voor mens en dier.''
''Dat klopt baas, want vanmorgen gaf ze me een stuk worst en een bakje water met die hitte. Ze is de vriendelijkheid zelve.''
''Zo is het, ze is geduldig en niet grof.''
''Ho, ho baas, toen ik nog een stukje worst vroeg, zei ze, rot op schooier. Als dat niet grof is dan weet ik het niet meer.''
''Genoeg Max, ik ga je uitlaten. Alie slaapt.''

Schrijver: kees niesse, 6 juli 2015


Geplaatst in de categorie: dieren

3.0 met 1 stemmen 161



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
6 juli 2015
Nogal banaal, Kees, die vinger in de kont van Alie (naar dat leuke lied van Normaal?) en de buschauffeur.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)