Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Stel: bij het scheppen der aarde

Stel je voor, dat bij het scheppen der aarde, God een IPAD, IPHONE, LAPTOP of COMPUTER had, dat zou nog eens wat zijn.
Stel dan ook dat ie van alles op de hoogte was, goeie dingen maar ook de pure ongein.
Stel je voor dat hij selectief te werk was gegaan en niet met Adam en Eva aan het begin had gestaan. Stel je dan eens voor, hoe of de wereld er nu had bijgestaan.
Enig idee?
Nou ik ook niet maar de wetenschap is nu zover, dat ook God een extra cursus nodig heeft.
Hij zal bij het betreden van de hemel eerst Petrus moeten vragen, als er weer een hemelganger op komt dagen:
kijk eens na in het register op de iPad of deze wat op zijn kerfstok heeft?
Zo niet dan gaat ie naar de hemel en komt aan de goeie kant, maar o wee als je wat uitgevreten hebt, dan knikkert ie je zonder bezwaar de hel in, reken maar.
Stel je voor dat de wereld later zo elektronisch was geworden, dan had er alles anders uitgezien.
Maar nu, ondanks dat de stroom wel eens uitvalt, providers storingen hebben en wat dies meer zij, vraag ik me toch af, wat zou er als....

Schrijver: An Terlouw, 21 augustus 2015


Geplaatst in de categorie: heelal

3.0 met 2 stemmen 83



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)