Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een fijne belevenis

Het bejaarde echtpaar Henk en Ingrid stonden op de bus te wachten naar Assen. De bus kwam er al aan. Ze stapten in. Achterin was nog plaats. Ingrid ging naast een jongeman zitten en Henk achter haar naast een jong meisje. De bus reed weer.
Zij keek met een schuin oog naar de jongeman. Wat een knappe jongen, gekleed in een strakke korte broek, dacht ze. Hij zag er aantrekkelijk uit voor de vrouwen, lang blond krullend haar en een gaaf gezicht en gebit. Ze bleef maar naar hem kijken en toen de jongeman haar aan keek, zei ze:
''Vindt je het fijn jongeman, dat ik naast je bent gaan zitten?'', vroeg ze met moederlijke tederheid.

Hij zei:
''Ik vind het heel fijn mevrouw, want ik val op oudere vrouwen. Fluisterend zei hij tegen haar:
'' Mag ik u iets verklappen? Ik ben een gigolo, ik lever mijn seksuele diensten aan oudere dames tegen een redelijke vergoeding. Mag ik een afspraak met u maken?''
Ze keek hem met veel opwinding aan. Dat had ze nog nooit in haar leven meegemaakt, dat een jongeman haar wilde bevredigen. Ze werd heel warm in haar onderlijf en zei:
''Lieve jongen, dat gaat niet, mijn man zit achter me en die zou dat nooit toelaten, maar ik moet je bekennen, dat ik het wel zou willen, want mijn kerel valt al na vijf minuten van me af en ligt te snurken. Zit geen leven meer in.''

''Moet ik U mijn adres geven mevrouw, dan komt u een keer langs en zal ik heerlijk verwennen. U komt dan in een mooi bed te liggen met veel kussens met spiegels en oranje verlichting. Ik heb wel een wens, trek zwarte kousen aan tot boven uw knieën en een rode bustehouder. Als u zo gekleed bent, dan ben ik in topvorm en heeft u de dag van uw leven, om nooit te vergeten.''
Hij gaf haar een briefje met zijn adres.
Ze pakte het stiekem aan en stopte het in haar handtasje.

Ze was zo warm geworden in het onderlijf, dat ze de jongen in zijn kruis greep. De jongeman keek haar dankbaar aan.
Henk was in gesprek gekomen met het meisje naast hem. Ze vond het kennelijk leuk met een oude man te praten. Ze vertelde, dat ze geslaagd was voor het examen en stelde haar netjes voor als Adele. Hij feliciteerde haar met het behalen van het diploma en vertelde haar, dat in zijn straat een baldadige jongen woonde, die al een paar keer met voetballen zijn raam had ingegooid. Zijn ouders wilde de schade niet betalen, maar ik heb wraak genomen, meisje.''

''Wat hebt u dan gedaan, mijnheer?''
''Zal ik je vertellen. Ik heb mij op vijf december verkleed als Sinterklaas en ben met een schimmel op het dak gaan lopen waar de jongen woonde. Ik deed mijn tabberd omhoog en kakte uit mijn kont een grote dikke bout, die met een grote snelheid recht boven hun schoorsteen naar beneden viel precies in de schoen van die baldadige jongen.''
Henk vertelde dat met pret lichtjes in zijn blauwe ogen.
''Hebt u dat echt gedaan mijnheer?''

Ingrid keek achterom en zei:
''Vertelt hij weer rare verhalen deerne, geloof het maar niet hoor, het is een grote fantast.''
Terwijl ze dat zei, kneep de jongeman naast haar in haar dikke dij. Ze liet hem begaan en dacht, lag ik maar naast hem in dat bed met die spiegels.
Het meisje vroeg verder en had grote lol met haar medepassagier.
''Wat zit er in die schoenendoos, mijnheer?''
''Zal ik je vertellen, er zitten twintig witte muizen in.''

''Waarom brengt u die mee. Dat zijn mijn kameraadjes, maar onze lieve koningin belde mij vanmorgen, of ze die muizen een paar dagen mocht lenen.''
''Waarom?''
''Haar lakeien zijn soms zo vervelend, dat zij hen bang wilde maken en koude rillingen wilden bezorgen. We mogen ook blijven eten, patat met een kroket. Aardig van de majesteit, hé?''
''Ik geloof er niets, mijnheer.''

Zijn vrouw keerde zich weer om en zei:
''Wat zit je dat kind allemaal wijs te maken man. Kom we moeten er direct uit.''
Het meisje was zo nieuwsgierig geworden en vroeg of ze even in de schoenendoos mocht kijken. Hij opende die, maar er zaten geen muizen in, alleen een paar ongedragen pantoffels die geruild moesten worden.
''U bent een liegbeest'', zei ze.
Het echtpaar verliet de bus en zaten spoedig op een terras van een lekker ijsje te genieten. Zij dacht nog steeds aan die gigolo, maar het ijsje koelde haar weer een beetje af. Het was toch een fijne belevenis, dacht ze.

Schrijver: kees niesse, 8 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.5 met 2 stemmen 1.859



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)