Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

GEVOEL BIJ BEDRAG

Op een zonnige ochtend ontwaakte Jaap Zandee met heel vrolijke gedachten:
"Ha, gisteren werd mij bericht dat de loterij mij 100000 euro zal schenken... Geluksvogel, die ik ben! Zo makkelijk aan geld komen!"
Jaap sprong uit zijn bed, stapte het balkon op, dat zich op de achtste verdieping van het flatgebouw bevond.
"Oh, de daken van de stad blinken zo mooi in het morgenlicht. De weiden in de verte tonen hun mooiste, glimmende groen. Alles wat ik zie, schijnt te delen in mijn blijdschap.
Truus, we gaan nu gezellig ontbijten."
Alles smaakte Jaap en Truus even lekker, alsof elke spijs hen wilde gelukwensen met het gewin.
Rrring! De telefoon liet zich horen. Truus nam de hoorn op, hoorde een droevige stem. Haar mond zakte van wanhoop wijd open.

"Mijn liefste Jaap... Een verschrikkelijke tegenvaller. De mensen van de loterij vertelden dat de prijs toch niet voor jou was, maar voor een meneer Zandée. Dat accent op de eerste e heeft een geweldige vergissing veroorzaakt."
Jaap zakte achterover in zijn stoel, zat een hele tijd sprakeloos, met uitpuilende ogen...
"Zo'n enkel streepje... Dat moet voor een teleurstelling zorgen, als een donderslag bij heldere hemel!" tierde hij tenslotte

Opnieuw klonk de telefoon. Neerslachtig slofte Jaap naar het toestel. Hij had een lang gesprek met het woningbureau...
Opgewekt sloot hij Truus in zijn armen.
"Vrouwtjelief, een buitenkansje. We kunnen onze flat verlaten en op het gezonde platteland wonen. Voor maar 100000 euro mogen we een pas gerestaureerde landarbeiderswoning kopen."
"Prachtig, Jaap. Na onze pech is dat huisje toch ook een lotje uit de loterij te noemen."

Schrijver: Han Messie, 6 februari 2017


Geplaatst in de categorie: geld

3.0 met 1 stemmen 934



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)