Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Tot het gaatje

Ongerust kijk ik naar de enorme pook die aan een tang in het hellevuur hangt. Hij zal toch niet … Nee, hij houdt van me!
‘Weet je zeker wat je doet?’ Toch maar even vragen.
‘Ja natuurlijk. En nu stilzitten graag.’
Ik wiebel nerveus op de keukenstoel en sluit half mijn ogen. Stiekem gluur ik een beetje en zie het martelwerktuig, met gloeiende punt, op mij afkomen. Het moment dat de pook mijn gezicht bijna toucheert, gil ik:
‘STOP!!’

Door de schrik schiet zijn hand iets uit en ruik ik verschroeid haar. Oorlellendonshaar.
‘Ja kutje! Zit dan ook stil! Je moet niet zo miepen! Sjongejongejonge! Nu moet ik weer opnieuw beginnen.’
Ik kijk naar zijn handen en begin te jammeren.
‘Er zit ook roest op die spijker! Dat kan toch nooit goed zijn?’
‘Hitte steriliseert toch alles! Vertrouw mij nou maar.’
‘Heb je niets anders? Iets humaner?’
Vluchten wil ik. Weg. Nu kan het nog. Toch? Toch?!

Mijn ijdelheid wint het echter van de angst. Ik ben 14 jaar en wil zo graag oorbellen. Gaatjes schieten kost fl. 21,50. Misplaatste zuinigheid heeft mij doen besluiten om die taak aan mijn oudere broer over te laten.
Een hoop krachttermen later komt mijn broer terug met een uiteengevouwen veiligheidsspeld. Die ondergaat hetzelfde ritueel als de geoxideerde spijker. Aan het gas dus.
Met veel moeite dwing ik mijzelf in de zen modus en wacht lijdzaam zijn missie af. Met één beweging ramt hij de gloeiendhete speld door de linkeroorlel. Pijn! De kurk dat als schild dient, voorkomt een perforatie van mijn kaak. Daarna wordt mijn rechteroor gemolesteerd. Pijn!

‘Gloeiendegloeiendegloeiende! Goed gedaan, broertje!’ Ik veeg de tranen weg en ren naar een spiegel.
Verrukt zie ik twee zilveren oorringetjes die horizontaal geplakt staan op mijn roodgezwollen, getergde lapjes.

Na negen weken en een antibioticakuurtje was de ontsteking genezen.

Schrijver: Nachtzuster, 11 februari 2017


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.3 met 7 stemmen 262



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Nachtzuster
Datum:
25 februari 2017
Hallo Han, ik zal mijn best doen. Ben even met wat andere dingen bezig, maar ik kom zeker terug. Dank je wel!
Naam:
Han Messie
Datum:
24 februari 2017
Email:
hmessielive.nl
Nachtzuster, je ziet hoe twee van jouw verhalen in de top staan.
Laat dit voor jou een sterke aanmoediging zijn om ijverig door te gaan met het plaatsen op deze site!
Naam:
Nachtzuster
Datum:
11 februari 2017
Wat een fijne reactie, Han. Schrijven is een hobby en ik leer telkens weer bij. De inzendingen die geplaatst zijn had ik al liggen. Ik ben wel bezig met nieuwe dingetjes en zal dus in afnemend tempo inzenden. Ook om overproductie te voorkomen.
Naam:
Han Messie
Datum:
11 februari 2017
Email:
hmessielive.nl
Nachtzuster, voor een beginneling op deze site schrijf je al erg indrukwekkend.
In een ruime maand al veel plaatsingen!
Dat er nog maar jaren lang veel van jouw hand hier mag verschijnen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)