Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

GROTE TEMPELWACHTERS

Voor de welbekende, nodende ingang van die wonderschone grot, waarin betoverde elfen bij vollemaan dansen, staan twee grimmige reuzen, met een zware knots in de hand.
Hun strenge ogen zien strak vorsend neer op de Eftelingbezoekers. De beide geduchte bewakers spreken met een zware stem, doordringend en bars. Zowel jeugd als ouderdom wordt op het hart gedrukt om voor orde, netheid en vrede te zorgen.
Het vreeswekkende aanzien van deze ogenschijnlijk ruwe Oosterlingen bedekt spitse, verfijnde gedachten:
"In ons domein zetelt sterke verbeelding, die het kinderlijke beleven bemoedigt en zorgen der volwassen mensen heelt.

Schrijver: Han Messie, 30 juli 2017


Geplaatst in de categorie: toneel

5.0 met 1 stemmen 863



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
3 augustus 2017
Email:
hmessielive.nl
Joanan, dat kan ik niet maken om het bij de Efteling af te laten weten. Ik heb er nog wel een abonnement op nu ik pas gepensioneerd ben. Maar ik ga niet in de wilde dingen, zoals het over de kop gaan.
Ik geef de voorkeur aan het Spookslot, de Fata Morgana en het meisje met de zwavelstokken.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
3 augustus 2017
Niet meer naar de Efteling gaan, Han, want je gezondheid gaat er aan onderdoor. Waarom zou je ook zo'n duur attractiepark met desastreuze gevolgen willen spekken?...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)