Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

WEDERZIJDS

Het dak en de muren van het nieuwe, pas gebouwde huis, knipogen zelfgenoegzaam en trots naar elkaar. Ze zijn zo blij met hun machtig aanzien en indrukwekkende kracht.
Die veel kleinere ramen en deuren... Wat zouden ze wel willen? Die zijn lang zo sterk niet als wij, eigenlijk maar zwak en onooglijk. En de vloer? Is dat niet schandalig? De vloer moet letterlijk en figuurlijk over zich heen laten lopen.

De voldane woningbezitter kijkt met ruime gedachten alles wat in en aan de buitenkant van zijn huis is:
"Die stevige stenen, het tere glas en nog zoveel nietige dingetjes... Allemaal hebben ze elkaar nodig om mijn huis te maken tot wat het is, helemaal naar mijn zin en smaak.

Onze almachtige God heeft liefdevol en bewust het grote en kleine geschapen, opdat alles in het grote geheel zijn eigen dienstbaarheid en betekenis zou hebben, wat Romeinen:12 en 1Corinthe:12 beschrijven.

Dankzij de schoonmaaksters, die de universiteitsgebouwen van binnen aanvegen en reinigen kunnen de professoren hier hun stem laten horen en gelden.

De schrijver van deze tekst heeft het nogal eens over godsdienst en geloof. Maar wie kent zijn levenswandel?
Lezers, opgepast. Wie weet of hier geen sprake is van een vrome mooiprater, die in wezen een dienaar van Satan is...

Schrijver: Han Messie, 15 september 2017


Geplaatst in de categorie: welzijn

4.3 met 3 stemmen 4.814



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
E. N. Passant
Datum:
15 september 2017
Raak!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)