Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

KERST MET ZWIJN

Dat geriefelijke hotel-restaurant "Witte Huis" in het bosrijke buurtschap Olterterp geeft in de roerige maand december altijd een overheerlijk Kerstdiner in een nostalgische en opgewekte sfeer.
Zacht schemerachtig, maar toch helder licht wiegelt over de spijzen, die een ieder wenken:
"Komt allen om ons heen zitten en neemt ons tot u, tijdens dit gewijde feestmaal."

De ogen en tongen van de genietende gasten vorsen en proeven al lovend al die gerechten, en verijlen langzaam aan, geleid door smakelijke dranken met allerlei geest.

Ergens, hoog aan de wand van de stemmingsvolle eetzaal, ziet de ruige kop van een grote ever met geduchte slagtanden neer op het blije samenzijn.
Dat trotse dier van eens vraagt sommige verstaanders voor een ogenblik te leven in diens ver verleden, waarin er vol woudlust in de geurige grond gewroet werd. Vurig minnen, harde strijd met mededingers en daarna ouderliefde, werden hartstochtelijk bedreven.

Welke dood en wat voor kundig werk gaven hem zijn plaats in het Witte Huis?

Schrijver: Han Messie, 22 november 2017


Geplaatst in de categorie: kerstmis

3.5 met 2 stemmen 248



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Anneke Haasnoot
Datum:
4 december 2017
Ja weer zo nauwkeurige geobserveerd!
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
23 november 2017
Je kunt meteen als adviseur van Marianne Thieme aan de slag, Han.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)