Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een Lach en een Traan

Nergens liggen een lach en een traan zo dicht bij elkaar als in het ziekenhuis. Gisteren zaten mijn buurman(een Feyenoordsupporter in hart en nieren) en ik te luisteren maar radio Rijnmond naar het live verslag van de wedstrijd ADO Den Haag tegen Feyenoord.
Een wedstrijd die beiden moesten winnen. ADO om een onvermijdelijk lijkende degradatie te ontlopen en Feyenoord om uitzicht te houden op Europees voetbal en de mogelijk daarmee te verdienen eurootjes.
Hij had keurig gevraagd of ik er bezwaar tegen had. Mij best, ik ga wel tv kijken of even op de hometrainer. Het leek een kat in het bakkie te worden. Zelfs zonder hun beste doch labiele speler Berghuis. Helaas het begon nog met een 0-1 voorsprong. Hij even blij, maar het eindigde in sikkeneurigheid met een 3-2 eindstand. Ongelooflijk hoe diep dat geloof in Feyenoord zit. Zelf hou ik van leuk, slim en echt aanvallend voetbal van clubs als AJAX, AZ en zelfs PSV.

Enkele zusters hadden in de gaten te maken te hebben met een 'zwarte kousen' Feyenoordgelovige en bereiden een geintje voor.
De deugnieten brachten hem een brief.
'Voor mij?' vraagt hij verbaasd.
'Ja, van de apotheek.'
'Wat staat erin?'
'Dat weten wij niet natuurlijk.'
Hij maakt hem open. Kijkt even en verscheurt hem.

Hij was gefopt. Even mopperen, maar hij kon het gelukkig hebben.
De deugnieten hadden hem een briefje gegeven met het AJAX logo vergezeld met de tekst:
AJAX is vandaag kampioen geworden.
Dat doet zo iemand zeer met ook nog die lekker gniffelend toekijkende zusters op veilige afstand.

'Ach buurman denk maar zo:"morgen zit ik weer lekker thuis", geef ik hem als troost mee.
Vanmorgen bleek de zware kuur die hij had gehad hem behoorlijk te hebben aangetast.
Gisteren had hij ook al last van pijn.
Vanmorgen was het mis en werd hij verhuisd naar een eenpersoonskamer. Mij rest hem sterkte te wensen. Hij stak z'n duim omhoog. Een echte flinke leuke Rotterdammer.
Thuis is vermoedelijk nog even uit beeld.

Echt nergens liggen volgens mij een lach en een traan zo dicht bij elkaar als hier.

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 3 mei 2021


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 1 stemmen 89



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)