Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Van die reacties waar je op moet reageren gewoon

Op mijn verhaal omtrent de zeven plagen, van een paar weken geleden, kwam een reactie van Franciscus die er een beetje verbolgen op reageerde door te veronderstellen dat: mijn persoontje misschien wel een geranium prinses zou zijn, niet met zoveel woorden trouwens want hij noemde zichzelf geen ridder in de geraniums waarbij ik dan meteen denk, dat hij het andersom meent. En iedereen heeft recht op een mening, mag die openbaar zetten, je kunt reageren wat je wilt maar een beetje kort door de bocht is deze man wel want: hij geeft aan in het verre land veel ellende gezien te hebben, heel naar, moordpartijen, heel ellendig allemaal, dit is iets wat ik nooit zal ontkennen, want: ook ik had een zeer dierbare vriend die vertrok met een missie naar de onderontwikkelde gebieden in Nicaraqua. Ook hij zag heel veel nare dingen, die je hier in ons landje of de landen om ons heen nooit mee zult maken.

Echter: om deze zaken nou aan te halen, om bijvoorbeeld de slachtpartijen naar voren te halen die mijne inziens er heden ten dage er niet toedoen, waar ik mee bedoel: die rotte dingen gebeurden daar, waar wij hier met ons verstand niet bij kunnen, die acties komen hier niet voor dus: kan ik schrijven zoals Franciscus het beleeft, maar kan me er niet mee inleven en dus schrijf en praat ik over de dingen die in ons land, in onze omgeving en in onze cultuur gebeuren. Want je kunt beter niet praten over dingen waar je niks van afweet, dan kun je het ook niet verkeerd uitleggen?

Het is nimmer mijn intentie iets te schrijven wat niet klopt, wat niet kan en zeer zeker: wat niet mag, maar het zal altijd mijn intentie zijn en blijven, om te schrijven wat ik zie, beleef, meemaak en constateer, zonder aanziens des persoons… Want dat er in de verre gebieden blijkbaar mensenlevens zijn die niet meer waard zijn dan €0.50 is misschien heel erg, het enige waar ik op dat moment aan dacht was de opmerking van die dierbare vriend die me vertelde: een leven is hier niets waard, daar, in dat verre Nicaragua en die uitspraak zei me indertijd meer, dan de ietwat verbolgen reactie van F, immers leven, wonen en zijn we hier, in de beschaving en moeten we omgaan met juist die dingen die ons hier bezig houden.

Het is altijd prima om te reageren, maar doe dat nooit als je boos bent.

... Reactie op “zijn het de zeven plagen“ ...

Schrijver: An Terlouw, 8 oktober 2021


Geplaatst in de categorie: psychologie

2.0 met 4 stemmen 279



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
11 oktober 2021
Ja
Naam:
Charles van Tuijl
Datum:
10 oktober 2021
Betreft: stamboomonderzoek
Kunt u mij bevestigen of u familie bent geweest van Eliza van Tuil ?
Een simpel ja/nee volstaat.
(Stamboom wordt niet gepubliceerd!)
Bij voorbaat mijn vriendelijke dank.
Groetend,
Charles van Tuijl

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)