Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De niet zo fijne verpakkingen van Ariël

Blauwe gekneusde vingers hou ik eraan over, want wat gebeurde er wel - dat zal ik even uit de doeken, of vingers doen. Al jaren gebruiken we Ariël wasmiddel en omdat het gemak de mens dient zijn het de pods die ik voornamelijk gebruik want, zware wasmiddel flessen zijn hier helemaal geen optie meer, trouwens wat heb je nog nog helemaal aan was? Dat was vroeger wel anders natuurlijk, dan draaide de wasmachine talloze malen per dag en hingen de lijnen en rekken bomvol. Heel logisch, je kwam er amper doorheen, maar dat was toen, nu is het een ander verhaal…

Zodra het wasmiddel in van die handige, plastic verpakkingen in de aanbieding is, schaf ik dat aan, immers beter mee - dan om verlegen, nietwaar? Nou zijn er dus ook meer dan genoeg reclames - die ons laten weten (overigens ver over de top gedaan ook en erg overdreven) dat we wasmiddel uit de buurt van kinderen moeten houden, ja duh! Dat is echt niet iets van nu, zulke dingen deden we al toen de kinderen van toen - inmiddels zelf kinderen hebben, maar dit terzijde…

Een paar maanden geleden kwam er een dame op tv die opperde dat met name medicijnverpakkingen zo vreselijk moeilijk te openen waren, nou dat is dus niet het enige, want je moet dus echt spieren en genoeg kracht hebben om het NIET voor elkaar te krijgen een nieuwe verpakking van Ariël open te maken! Dat lukt je dus, als je bovenstaande niet meer hebt, voor geen meter.

Toch zijn we zo slim om het te proberen, of het slim is laten mijn blauwe vingers wel zien, nog altijd is de verpakking niet open als manlief vraagt: wat er aan de hand is… hij ziet 2 doosjes staan - eentje open, de oude dus en eentje nieuw en dicht, die maak ik wel even open zegt ie….even dus..jawel! Kijk - je moet hier drukken en daar…dan blijft het stil, ja lezen kan ik ook maar open krijgen, dat lukte dus niet!

Uiteindelijk lukt het hem en hij vraagt: moet de oude weg, waarop ik in de brand vlieg en zeg: neeeeee die moet nou juist niet weg, je moet de oude vullen met de pods uit de nieuwe en die moet weg, immers krijg ik die niet open? Hij snapt het gelukkig, want de oude verpakkingen zijn vinger-vriendelijk en die zijn gewoon te openen, maar ja, een kindvriendelijke sluiting is altijd slim zodat het kroost niet aan de haal kan gaan met die dingen, alleen - er zijn in huize T geen kleintjes meer, er zijn twee mensen die elke keer weer hun handen open halen aan: de verpakking van de Ariël pods…

Kind vriendelijk maar voor de ouderen niet zo dus?

... Veilig voor kinderen, voor ouderen een drama ...

Schrijver: An Terlouw, 6 april 2022


Geplaatst in de categorie: vrouwen

2.4 met 7 stemmen 95



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
7 april 2022
Ja Ada, wij dus wel en nou lukt het eega soms wel, maar moet echt anderen vragen om ze open te maken, want proberen twee dingen tegelijk in te drukken, ik heb met eentje al moeite! Dank voor je reactie meis
Naam:
Ada Lit
Datum:
7 april 2022
Email:
a.litziggo.nl
Gelukkig heb ik die niet. Zou ze ook niet open krijgen. Met medicijnen vooral drama. Ik krijg het niet voor elkaar. Misschien ook de site van reuma. Iets te koop hier voor?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)